În conformitate cu reglementările croate, conducătorul auto este obligat să ajusteze viteza vehiculului la tipul şi starea drumului, vizibilitatea, condiţiile meteorologice, starea vehiculului şi volumul traficului, astfel încât să aibă timp să se oprească înaintea oricărui obstacol, în anumite condiţii previzibile.

Pe de altă parte, şoferul nu ar trebui să încetinească foarte mult fluxul de trafic fără un motiv justificat sau să reprezinte o ameninţare pentru alţi utilizatori ai drumului.

În Croaţia, atunci când un şofer se află în spatele vehiculelor care circulă cu o viteză mai mică decât viteza maximă pentru o anumită secţiune sau mai mică decât viteza de trafic pentru acea secţiune şi există o coadă de vehicule în spatele lui care nu îl poate depăşi în siguranţă, şoferul ar trebui să se retragă din trafic într-un loc convenabil şi să treacă în spatele convoiului. Amenda pentru nerespectarea aceste prevederi este de 500 HRK (aproximativ 67 de euro).

În cazul în care viteza vehiculului la care se face referire la paragraful precedent este mai mică de jumătate din viteza maximă admisă pe tronsonul în cauză, conducătorul unui astfel de vehicul trebuie să activeze toate indicatoarele de direcţie, cu excepţia cazului în care se utilizează martorul galben. Sancţiunea pentru nerespectarea acestei reguli este de 300 HRK (40 de euro). Viteza vehiculului pe şosea în condiţii normale de trafic nu trebuie să fie mai mică de 40 km/h.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut