Potrivit companiei elveţiene RAlpin AG, care operează autostrada rulantă (Ro-La) între Freiburg im Breisgau (Germania) și Novara (Italia), aproape 70.000 de camioane au traversat anul trecut Elveția pe calea ferată, spre deosebire de puțin peste 56.000 în 2020 (+20%), economisind astfel 23.500 de tone de CO2, comparativ cu transportul rutier.

Atragerea unui volum mai mare către calea ferată în cel de-al doilea an de pandemie a fost posibilă şi datorită lucrărilor de construcție pe căile rutiere, astfel că RAlpin a introdus noi trenuri pe linia Luino. În plus, începând cu jumătatea lui octombrie, șoferii de camioane au putut obține certificate UE de testare Covid valabile 48 de ore la cerere de la centrele de testare de la terminalele RAlpin din Freiburg și Novara, iar acest serviciu a fost utilizat de peste 30% dintre clienți, având o contribuție crucială la rezultatul favorabil al trimestrului al patrulea. Datorită dezvoltării bune a pieței în T4 2021, RAlpin nu a fost nevoit să pretindă 0,5 milioane CHF (circa 503.000 EUR) din asistența federală suplimentară, iar anul trecut compania și-a redus pierderile operaționale cu două treimi.

Orarul optimizat introdus în 2021, cu tracțiune continuă a locomotivei pe toată durata călătoriei, i-a permis operatorului RAlpin să atingă o bună punctualitate: peste 78% dintre trenuri au ajuns la destinație cu întârziere sub 60 de minute, ceea ce nu este puţin lucru în contextul sectorului traficului internațional greu de mărfuri.

Activitatea RAlpin are un trend pozitiv şi în exercițiul financiar 2022, însă începând cu T2. Din păcate, din cauza unui decret Covid al guvernului italian, nu au mai putut fi eliberate certificate de testare UE la terminale din ianuarie până în martie. Ca urmare, 5.600 de camioane nu au putut fi transportate cu trenul în primul trimestru al acestui an. Apoi, datorită ridicării măsurilor legate de pandemie, autostrada rulantă a început să genereze din nou rezultate lunare pozitive începând cu luna aprilie și este capabilă să ofere clienților săi capacitatea totală pe tren.

Serviciul Ro-La al RAlpin are o contribuție semnificativă la transferul modal a traficului de la şosea la calea ferată și la protejarea regiunii alpine. Acţionarii RAlpin sunt BLS AG, Hupac SA şi SBB AG.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut