Companiile din Kazahstan se plâng în mass-media că de la introducerea sancțiunilor UE care vizează Rusia şi Belarus, piața lor a fost inundată de camioane din aceste ţări.

Asociația companiilor de transport din Kazahstan a declarat, conform 40ton.net, că înainte de sancțiuni, camioanele străine preluaseră circa 10-15% din transportul pe distanțe lungi de pe teritoriul Kazahstanului de Nord. În prezent, în principal belarușii, și într-o măsură mai mică și rușii, camioanele străine au preluat aproape 75% din această piață. Belaruşii oferă servicii de transport atât de ieftine, și la o scară atât de masivă, încât kazahii nu pot concura cu ei. Mai exact, apariția în masă a belarușilor a redus tarifele de transport către și din Kazahstan cu aproximativ 35%. De asemenea, flota de camioane din Belarus este de aproximativ cinci ori mai mare decât cea din Kazahstan, iar procentul de vehicule noi în rândul belarușilor este de zece ori mai mare. În plus, belarușii înregistrează tot mai mult vehiculele în Polonia, Kazahstan și Kârgâzstan pentru a evita sancțiunile şi a putea circula oriunde.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut