Un studiu comandat de Transport&Environment arată că producătorii europeni de camioane cu emisii zero ar putea pierde până la 11% din cota de piață în fața concurenților străini, cu excepția cazului în care gamele lor complete cu emisii zero sunt disponibile mai devreme. Iar pentru aceasta e nevoie de un impuls al legislației comunitare, scrie Fenadismer en Carretera.

Transport&Environment a comandat companiei Boster Consulting Group (BCG) un studiu cu privire la consecințele generate asupra economiei europene, asupra muncii și producătorilor europeni de camioane de faptul că Bruxelles a decis să scadă nivelurile de emisii, în loc să urmărească propunerea mai solicitantă a Comisiei Europene.

Comisia Europeană a propus în urmă cu câteva luni reducerea emisiilor de CO2 din transport cu 45% până în 2030, cu 65% până în 2035 și cu 90% până în 2040. Actualul standard, care rămâne în vigoare, are în vedere o reducere a emisiilor de CO2 din transport cu 30% în 2030, 45% până în 2035 și 75% până în 2040, referința fiind emisiile din 2019.

Această lipsă de ambiție, în opinia studiului, pune în pericol ceva mai mult decât creșterea economiei europene sau a locurilor de muncă, dar ar putea penaliza considerabil producătorii europeni de camioane, care ar pierde 11% din cota de piață cu emisii zero în fața concurenților străini precum Tesla (SUA) sau BYD (China), în mod similar cu ceea ce se întâmplă pe piața autoturismelor.

Acesta este cel mai rău scenariu avut în vedere de studiu, care ar avea loc dacă toată producția ar fi locală. În cazul „asamblării locale cu aprovizionare locală parțială”, cota de piață pe care producătorii europeni ar pierde-o ar fi de 8% și, în al treilea scenariu, ar exista „concurență bazată pe importuri”, în care cota de piață a concurenților străini ar rămâne la 3%.

Cu toate acestea, producătorii europeni de camioane au în mare parte obiective mai ambițioase decât instituțiile europene, cum este cazul Volvo Trucks, Renault Trucks sau Mercedes-Benz Trucks, care sunt încrezători că emisiile lor zero de vânzări depășesc pragurile de 30% din vânzările totale în 2030. Atât Volvo Trucks, cât și Renault Trucks au încredere că 50% din vânzările lor vor fi cu zero emisii până la acea dată, iar Mercedes-Benz Trucks se așteaptă ca 60% din totalul vânzărilor de camioane să fie produse cu zero emisii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut