Un adevărat „tsunami“ de cereri de nave noi este la orizont. Serviciul de monitorizare Alphaliner raportează o creştere a cererilor de construcții de nave noi în primul semestru din 2021 de către liniile de transport maritim, proprietarii care nu operează, băncile de investiții și locatori deopotrivă. De fapt, comenzile pentru construirea a aproximativ 300 de nave la debarcaderurile din China, Coreea de Sud și Japonia au fost deja semnate şi înaintate.
Aceste noi construcții aduc pe piață o capacitate totală suplimentară de 2,88 milioane TEU, sau 11,75% din capacitatea totală actuală a flotei de containere de 24,47 milioane de TEU, așa cum s-a exprimat Alphaliner.
Starea calmă din prima jumătate a lui 2020 s-a încheiat. Împreună cu noile construcții comandate la sfârșitul lui 2020, unitățile în curs de pregătire s-au dublat de la „un punct scăzut de 2,29 milioane TEU, în urmă cu un an, la 4,94 milioane TEU”.
Revenirea nu a fost însă limitată la primul semestru din 2021, pentru că în iulie erau deja înregistrate alte comenzi pentru nave cu capacitate de 7.000 TEU pentru TS Lines și Sea-Span, printre alte unități solicitate.