Creșterea rapidă a comerțului electronic, păstrarea mai multor stocuri într-un mediu inflaționist și căutarea unor surse de producție și aprovizionare în zonele din apropiere, generează o creştere a spațiului de depozitare în mod exponențial.

Dacă nu sunt luate cât mai curând posibil măsurile planificate, Turcia se poate aștepta la un blocaj serios pentru spațiul de depozitare. Deși suprafața de stocare nu este încă de 20 de milioane m2, se anunță că necesarul de spațiu se va dubla în următorii 5 ani și va fi nevoie de încă 25 de milioane m2.

De fapt, potrivit Lojiport, pentru fiecare investiție de producție în valoare de 1 miliard de euro, pot fi necesari 18.000 m2 de spațiu de depozitare. E nevoie de un spaţiu de trei ori mai mare pentru depozitare în comerțul electronic, comparativ cu retailul obișnuit, și de aproximativ 116.000 m2 de spațiu de depozitare pentru fiecare creștere a vânzărilor de comerț electronic cu 1 miliard USD.

Potrivit Platformei de informații e-Commerce, cifrele au crescut de la un volum de comerț electronic de 136 de miliarde de lire (4,7 miliarde de euro), 1,3 miliarde de comenzi și 68.457 de businessuri în 2019, la 800 de miliarde de TL (27,9 miliarde de euro), 4,8 miliarde de comenzi și 548.688 de afaceri în 2022. Conform TUIK, utilizarea comerțului electronic crește exponențial în Turcia. Dacă rata persoanelor care comanda online în 2012 a fost de 10,3%, aceasta a ajuns la 49,5% în august 2023. Milioane de mărfuri sunt livrate zilnic, iar aproximativ 50% din retururi constau în produse care necesită spațiu de depozitare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut