În cele trei „locații de electromobilitate” din Freiburg, Hamburg și Malsch, lângă Karlsruhe, furnizorul de logistică cercetează și testează utilizarea tehnologiilor cu emisii zero, precum și gestionarea inteligentă a puterii și a sarcinii.

Dachser își va dezvolta sucursalele din Freiburg, Hamburg și Malsch, lângă Karlsruhe, în „locații de mobilitate electrică”, unde se va pune accent pe cercetarea tehnologiilor și proceselor ecologice, precum și pe gestionarea inteligentă a puterii și sarcinii și testarea acestora practic. Scopul pe termen lung este de a crește numărul de vehicule cu emisii zero în rețeaua europeană Dachser și de a atinge obiectivul de zero emisii nete de gaze cu efect de seră.

Accentul se pune pe camioanele și mașinile cu baterii electrice și pe infrastructura lor de încărcare, pe utilizarea și autoproducția de energie electrică regenerabilă și pe managementul inteligent al energiei și al sarcinii. În plus, se face testarea camioanelor cu hidrogen și infrastructura de realimentare necesară. „Ne așteptăm ca transportul rutier de mărfuri în UE să treacă treptat la camioane cu sisteme de acţionare cu emisii zero în următorii ani, fie cu baterie electrică, fie cu celule de combustie cu hidrogen, în funcție de scenariul de implementare. Prin activitățile de cercetare și inovare, pregătim deja această transformare de anvergură a industriei de transport și logistică”, spune Alexander Tonn, COO Road Logistics la Dachser. „Până atunci, totuși, există încă o serie de provocări de depășit, în special în ceea ce privește gama vehiculelor, disponibilitatea infrastructurii de încărcare rapidă pe autostrăzi și furnizarea infrastructurii electrice corespunzătoare de către utilitățile din locațiile noastre.”

În Freiburg, care va fi lansat ca un „site de mobilitate electronică” din septembrie 2022, accentul inițial se va pune pe managementul inteligent al energiei electrice și al sarcinii. Diferiții consumatori de energie electrică, cum ar fi camioanele din transportul local și pe distanțe lungi, mașinile de companie și ale angajaților, precum și camioanele industriale și tehnologia instalațiilor, se vor conecta la producția proprie de energie electrică a companiei. „Freiburg a fost întotdeauna considerat un pionier în domeniul durabilității. În calitate de locație de cercetare în domeniul mobilității electrice a Dachser, contribuim la protecția climei și la transformarea durabilă a companiei noastre și a industriei”, spune Michael Gaudlitz, director general Dachser Logistics Center Freiburg.

La Hamburg, din ianuarie 2023, Dachser va folosi camioane electrice cu baterie pe distanţe locale și lungi, precum și gestionarea inteligentă a sarcinii în combinație cu tehnologia de răcire staționară. De asemenea, noi remorci frigorifice electrice cu baterie vor fi testate. În plus, un camion cu hidrogen operează în sistemul de transport local al regiunii metropolitane. „Hamburg e una dintre cele mai dinamice regiuni din Europa privind testarea și utilizarea tehnologiilor ecologice și fără emisii în transport și logistică. Suntem încântați că vom aduce o contribuție importantă aici”, spune Ralf Hansen, director general al celor două locații Dachser Road Logistics din Hamburg.

Activitățile proiectului de mobilitate electrică la Dachser din Malsch, lângă Karlsruhe, vor începe, de asemenea, în ianuarie 2023. Serviciile de navetă electrică cu baterii și transport pe linie cu semiremorci și caroserii mobile vor fi testate practic. Dachser are propria flotă de vehicule în această locație, ceea ce va permite acumularea de experiență directă cu utilizarea noilor tehnologii în acest proces. „Personalul nostru așteaptă cu nerăbdare să testeze noi tehnologii de acționare și să le dezvolte în continuare pentru utilizarea zilnică în rețeaua Dachser”, spune Bernd Großmann, director general Dachser Logistics Center Karlsruhe în Malsch.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare