În 2023, Dacia a vândut în Europa 562.890 de vehicule. Marca are un succes tot mai mare și înregistrează o creștere de 17,4% (pe o piață în progres cu 13,9%), urcând 4 poziții în clasamentul vânzărilor, până pe locul 11 pe piața VP + VU. În segmentul VP, Dacia ajunge pe locul 10 în Europa.
Performanța comercială a Dacia a fost impulsionată de introducerea noii identități vizuale, de marca puternică ce propune «vehicule esențiale, cool, robuste, accesibile și performante ecologice», beneficiind de o gamă structurată în jurul a 4 modele de bază, fiecare din acestea în creștere față de 2022.
Această performanță permite mărcii să atingă nivele record ale cotelor sale de piață:
- 3,8% pe piața VP+VU (+0,1% 2022)
- 4,3% pe piața VP (+0,1% 2022)
- 8,3% pe piața VP din Europa în segmentul persoanelor fizice (+0,7%).
Dacia se bucură de una dintre cele mai ridicate rate de fidelitate, dar și de cucerire de noi clienți din întreaga piața auto.
Dacia Sandero continuă să fie cel mai vândut model către clienții particulari în Europa, menținând această poziție începând cu 2017. Vânzările totale ale modelului s-au ridicat la 269.899 unități (+17,6%).
Cu 200.633 unități vândute (+1,7%), Dacia Duster își menține poziția pe podiumul celor mai vândute modele SUV de pe piața europeană.
Dacia Jogger își continuă evoluția ascendentă și se clasează pe prima poziție în Europa în clasamentul modelelor de segment C (exceptând SUV), cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice: cu 94.095 unități în 2023 (+65,6%).
Cu 61.803 unități vândute în total, Dacia Spring este în creștere cu 26,4% față de 2022 și își menține poziţia a treia în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Anul acesta, Dacia va lansa două noi modele: noua Dacia Duster, care va putea fi comandată din martie 2024 şi noua Dacia Spring 100% electrică, cu un nou design exterior și interior, care va fi comercializată în vara lui 2024. La finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul său model de segment C.