
Daimler Truck se confruntă cu costurile în creștere pentru materiile prime și energie. De aceea, producătorul de camioane și autobuze crește prețurile, după cum a declarat directorul financiar Jochen Goetz miercuri, la adunarea generală online de la Stuttgart.
În ciuda grijilor economice și a războiului din Ucraina, producătorul de camioane își menține obiectivul de a-și crește vânzările până la 50 de miliarde de euro în 2022, după cele 40 de miliarde de euro înregistrate anul trecut. „Situația globală a comenzilor pentru camioane este excelentă”, a declarat directorul general Martin Daum în adunarea acționarilor.
Ca o consecință a unei penurii permanente, numărul de cipuri din camioane este redus. Însă alți furnizori pentru aceste componente electronice intră și ei în joc, după cum a explicat Jochen Goetz. „Întreruperile din lanțurile de aprovizionare, în special în sectorul semiconductorilor, ne afectează afacerea.”
Situația cipurilor ar trebui să se îmbunătățească în a doua jumătate a anului, a spus Goetz la întrebările acționarilor, mai ales că blocajul afectează întreaga industrie. Şi în trecut, lipsa de componente a determinat Daimler Trucks să-şi depoziteze producția.