Războiul din Ucraina are și primele consecințe pentru industria camioanelor: asocierea între Daimler Truck și gigantul rus de vehicule comerciale Kamaz este pe cale să se încheie. După cum relatează cotidianul economic german Handelsblatt, grupul nu mai dorește să producă nici măcar un singur camion sub această cooperare.

În fața atacului Rusiei asupra Ucrainei, țările occidentale nu numai că au impus sancțiuni, ci s-au și retras în masă de la investițiile în companii rusești. Aceasta nu este doar o formă de protest împotriva războiului, ci și o acțiune justificată din punct de vedere economic, întrucât viitorul economiei ruse pare extrem de întunecat.

Daimler Truck oprește producția în joint venture cu marele producător rus de vehicule comerciale Kamaz, care fabrică și vehicule militare pentru Rusia. Livrarea de componente către Kamaz a fost, de asemenea, oprită.

Întrebat de eurotransport.de, Daimler Truck subliniază că, având în vedere evenimentele din ultimele zile, s-a decis întreruperea activităților comerciale în Rusia cu efect imediat până la o nouă notificare. Situația este monitorizată îndeaproape și decizia va fi revizuită periodic. Desigur, Daimler Truck va urma toate măsurile guvernului federal și ale UE. Cooperarea cu Kamaz este de natură pur civilă și a fost încheiată doar cu acest accent. Daimler Truck furnizează către Kamaz doar componente pentru camioane civile. În societatea mixtă Daimler Kamaz Rus, pentru Kamaz ar fi construite numai camioane și cabine Mercedes non-militare.

„Suntem consternați de violența militară din Ucraina şi de suferința populației și suntem foarte îngrijorați de pacea în Europa. Compania noastră susține cooperarea pașnică globală și respingem categoric orice formă de violență militară.”

Până acum, compania germană deținea un pachet de 15% în Kamaz, împărțea cu aceasta o fabrică de cabine și livra numeroase componente. Piața rusă de camioane, în ciuda teritoriului său uriaș, nu este deosebit de puternică. De exemplu, Kamaz 5490, bazat pe componente Mercedes Axor, a fost al doilea cel mai bine vândut camion din Rusia în 2020, dar livrările acestui model către clienți abia au depăşit 5.500 de unităţi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare