În 2021, au fost raportate 3.549 de furturi din autoutilitarele echipate pentru servicii de instalaţii, reparaţii şi depanare, față de 4.751 în anul precedent, ceea ce corespunde unei scăderi cu puțin peste 25%. Numărul de furturi din dube a scăzut semnificativ în 2021, dar organizația patronală și de afaceri pentru electricitate, instalații sanitare și prelucrări metalice Tekniq Arbejdsgiverne și organizaţia F&P a asigurătorilor avertizează ca cei posibili vizaţi să nu se relaxeze în această privinţă.

„Este o evoluție bună, dar numărul trebuie să scadă și mai mult. Spargerile din dube sunt scumpe şi pentru companie, dar și pentru comunitatea asigurărilor. În medie, hoții sustrag marfă în valoare de circa 70.000 DKK (9.400 euro) per efracţie”, spune directorul adjunct al F&P, Pia Holm Steffensen. Maria Schougaard Berntsen, economist șef la Tekniq Arbejdsgiverne, a adăugat: „Este un semn bun, mai ales având în vedere cât de mari pot fi pierderile unei companii meşteşugăreşti/de depanare atunci când se fură materiale și unelte din dubă, care trebuie apoi înlocuite înainte de a ajunge la clienți. Dar trebuie să rămânem vigilenţi, pentru că există un număr mare de furturi nesemnalate. Lipsa de atenţie din partea poliției face mai puțin atractivă raportarea. În același timp, granițele închise în timpul coronacrizei au îngreunat condițiile de muncă pentru hoții care transportă prada în afara țării. Prin urmare, va fi interesant să urmărim evoluția din 2022.”

Tekniq Arbejdsgiverne notează că doar câteva dintre cazurile raportate sunt rezolvate. De fapt, rata a scăzut de la 12,2% în 2020, la 7,4% în 2021.

Pe parcursul anului trecut, organizaţia a făcut apel şi la autoritățile competente. „În industria asigurărilor, ne dorim ca poliția să facă un efort deosebit, mai ales acolo unde există infracţiuni organizate. Dar şi meșterii și cei care conduc autoutilitarele, la rândul lor, pot îngreuna acţiunea hoților, de exemplu, alegând cu atenţie locul în care își parchează mașinile, cum îşi securizează mașina sau îngreunând vânzarea sculelor şi echipamentelor prin marcarea lor”, spune Pia Holm Steffensen. Aceasta punctează că, în special furgonetele, în care se poate deschide portbagajul din cabina șoferului, sunt deosebit de vulnerabile la efracții. Aici, de obicei, hoțul obține acces în cabină prin spargerea ferestrei mici triunghiulare și, ulterior, deschide compartimentului de marfă din interior. „Un sfat bun este, prin urmare, să se asigure mașina astfel încât spațiul de încărcare să nu poată fi deschis prin cabina șoferului, sau, în caz contrar, pentru a îngreuna accesul hoțului la unelte.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut