Sindicatele norvegiene YTF și YS au cerut un salariu minim general pentru șoferii de autoutilitare, însă Consiliul Tarifar a refuzat cererea. Autoritatea Norvegiană de Inspecție a Muncii a recomandat ca, în primă instanță, să fie introduse reguli și măsuri pentru a „curăța” industria furgonetelor.

Spre deosebire de industria de camioane, nu există o limită inferioară pentru cât de puțin poate fi plătit un șofer de dubiță, notează Tungt.no. Potrivit YTF, acest lucru a dus la presiuni asupra șoferilor ca să lucreze ilegal ore lungi pentru un salariu orar foarte mic.

Însă cererea pentru un salariu minim general pentru șoferii de camionete a asociaţiilor din transporturi YTF și YS a fost respinsă. Guvernul a anunțat o curățenie majoră în sectorul transporturilor. Consiliul Tarifar, organismul care decide dacă un acord colectiv ar trebui să fie făcut public, se referă în justificarea sa la preocupările Autorității Norvegiene de Inspecție a Muncii care a recomandat ca, în primă instanță, să fie introduse alte reguli și măsuri pentru a curăța industria furgonetelor. Inspecția mai arată şi că le lipsesc resursele necesare pentru a efectua controale.

Luna aceasta, în Norvegia, a fost activat Pachetul de Mobilitate 1, care ar trebui să îmbunătățească condițiile de muncă pentru șoferii din transportul profesional. Dar în acesta nu este inclus şi un salariu minim pentru șoferii de autoutilitare. „Există dumping social extins în industria furgonetelor. Recunoaștem că situaţia industriei este complicată și că sunt necesare mai multe instrumente și resurse sporite pentru control, dar acestea nu sunt argumente valabile pentru amânarea implementării singurului instrument care elimină dumpingul social în industrie”, precizează liderul YTF, Jim Klungnes. El crede că guvernul trebuie să intervină, iar cele 25 de milioane de coroane pe care guvernul le-a pus deoparte pentru lupta împotriva dumpingului social sunt aproape suficiente. „Guvernul a anunțat o curățenie majoră în sectorul transporturilor. Însă trebuie să pună și el bani pe masă”, spune Klungnes.

Liderul YS, Hans-Erik Skjæggerud, nu este, de asemenea, de acord cu decizia consiliului de negociere colectivă. „Segmentul autoutilitarelor are un element extins de dumping social. Aici, grupurile slabe din societate trebuie să lucreze ore lungi pentru salarii exagerat de mici. Dumpingul social subminează, de asemenea, concurența care își tratează decent șoferii”, spune Skjæggerud.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut