Compania de transport Henrik Tofteng A/S din Copenhaga plătește pentru motorină cu 100.000 de coroane daneze mai mult pe lună decât în urmă cu un an, adică trebuie să suporte suplimentar o sumă ce depăşeşte 13.400 de euro. Henrik Tofteng A/S are 42 de camioane care colectează în principal deșeuri comerciale în zona capitalei, deci maşinile nu parcurg un număr foarte mare de kilometri. Cu toate acestea, cu fiecare zi care trece, devine tot mai scump să alimenteze parcul de vehicule cu motorină, iar acesta nu este doar cazul izolat al unei companii daneze, ci o situaţie generalizată în întreaga Europă.

„Simțim clar prețurile mari și nici măcar nu conducem foarte departe. Trebuie să fie mult mai rău pentru companiile care fac transport pe distanţe lungi”, afirmă CEO Henrik Tofteng. Potrivit Transportmagasinet, prețul motorinei a crescut cu aproximativ 33% în ultimul an. Numai de la începutul anului, prețul motorinei a crescut cu aproximativ 15% până la 1 martie. În ultimele zile, pe fondul războiului din Ucraina, prețul petrolului a crescut și mai mult.

Iar companiile de transport suferă din cauza prețurilor extrem de mari la combustibil, pe care de altfel nu le pot transfera întotdeauna şi în totalitate clienților. „Costul combustibilului reprezintă o mare parte din costul transportului, chiar dacă poate nu îi afectează la fel pe toţi. Primim multe întrebări de la transportatorii care sunt preocupați de dezvoltare. Există o concurență acerbă în industrie, iar prețurile ridicate ale combustibilului ar putea diferenţia firmele care rezistă, de celelalte”, spune Lars William Wesch, directorul asociaţiei ATL.

În cazul companiei daneze, dacă prețurile combustibilului continuă la nivelul ridicat actual, profitul va fi eliminat. „Va trebui să creștem prețul și să acoperim o parte din cost de la clienți. Însă în cazul contractelor pe termen lung nu prea avem ce face, ne va costa bani”, spune Henrik Tofteng.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare