Într-un comunicat, asociația daneză de transport și logistică ITD, atrage atenția asupra situației grave în care se află în prezent companiile de transport care, la îndemnul politicienilor, au investit în camioane cu gaz iar acum nu le mai pot folosi din cauza prețului crescut al acestui combustibil. Asociația face, în acest context, apel la acțiune politică.

De ani de zile, politicienii au evidențiat camioanele cu gaz ca o alternativă la camioanele diesel care pot economisi CO2 și pot contribui la tranziția ecologică. În ultimii ani, guvernele au susținut achiziția de camioane cu gaz, iar mulți transportatori au ascultat apelul și au investit milioane în camioane cu gaz pentru a le înlocui pe cele cu motorină.

Dar odată cu dezvoltarea pieței și cu criza energetică actuală cu care se confruntă întreaga Europă, transportul cu camioane cu gaz nu mai este o opțiune pentru o mare parte a companiilor. Mașinile stau în garaj, iar șoferii de camion care nu pot ieși în cursă costă în fiecare lună sute de mii de coroane. „Sunt din ce în ce mai mulți transportatori care au în curte camioane cu gaz nou-nouțe, pe care pur și simplu nu își permit să le conducă pentru că prețul gazului a explodat. Și, deși și prețul motorinei a crescut vertiginos, acum este mult mai ieftin să cumpărăm transport cu motorină. Acest lucru îi plasează pe transportatorii care au fost în fruntea tranziției ecologice și care au făcut exact ceea ce au cerut politicienii, într-o situație cu totul inacceptabilă.“, spune John Skovrup, președintele ITD.

De aceea, ITD face acum apel la politicieni. „Cerem un plan pentru situația în care se află transportatorii de mărfuri. Pentru că nu poți cere mai întâi industriei să treacă la gaz și apoi să o lași în vâltoare, pentru că se dovedește că sfatul a fost prost“, spune John Skovrup.

Staționarea camioanelor pe gaz nu este o problemă doar pentru transportatori, ci și pentru clienți, deoarece există o lipsă de capacitate în întreaga industrie și, atunci când camioanele cu gaz sunt inactive, marfa nu mai este livrată. „Vânzările de camioane cu gaz au crescut în ultimii ani, pentru că au beneficiat de sprijin pentru achiziție. Dar dacă scoateți din ecuație camioanele cu gaz, problemele de capacitate din industrie cresc, iar acest lucru întărește criza de aprovizionare.“

ITD îi solicită ministrului Transporturilor și guvernului să vină cu un plan pe termen lung pentru tranziția verde. „Până acum, guvernul a anunțat doar mai multe taxe, iar industria nu poate suporta asta în situația actuală. Va trebui să vină ceva și invers – reduceri de taxe, scheme de deducere și alte măsuri care pot reduce prețurile pentru companiile de transport. În caz contrar, atât afacerile daneze, cât și danezii obișnuiți se vor confrunta cu o perioadă în care costurile și prețurile vor crește brusc.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut