Divizia Camioane (Tungvogncenter Øst) a Poliției din Centrul și Vestul insulei Zealand (Danemarca) a reținut un șofer ucrainean care ținea două carduri suplimentare în frigider, potrivit serviciului de presă al Poliției Daneze.

Pe 23 noiembrie, o patrulă a Tungvogncenter Øst a efectuat o inspecție de rutină pe autostrada Kege Bay. La un moment dat, inspectorii au oprit pentru verificări un camion cu număr de înmatriculare leton, la volanul căruia se afla un șofer ucrainean.

Analiza înregistrărilor tahografului i-a făcut să bănuiască pe inspectori că, în timpul călătoriei, ucraineanul a folosit mai mult decât un singur card de șofer. Din acest motiv, oamenii legii au decis să percheziționeze camionul. S-a dovedit a fi o idee bună, pentru că în… frigiderul camionului, angajații Tungvogncenter Øst au găsit două carduri suplimentare. Drept urmare, șoferul a mărturisit că a folosit şi cardurile altor persoane.

Comparând datele tahografului şi ținând cont de noile circumstanțe (trei carduri folosite), inspectorii au ajuns la concluzia că a existat o încălcare gravă a normelor de muncă și odihnă de către șofer. Datele de pe diferite carduri arată că șoferul a condus mai mult de 35 de ore pe parcursul mai multor zile fără să se odihnească suficient. O altă perioadă a arătat că odihna maximă zilnică a fost de 59 de minute. „Este complet iresponsabil să conduci o mașină în așa fel încât să-ți pui în pericol viața ta și a altor persoane. Când nu te odihnești, ai un timp de reacție mai lent, iar când adaugi un camion greu și viteză mare, este o combinație foarte proastă. Este nevoie de doar câteva secunde de neatenție pentru ca totul să se termine foarte prost”, spune Henrik Fobian, șeful Tungvognscenter Øst.

Pentru încălcările constatate, șoferul ucrainean a fost amendat cu 60.000 de coroane daneze (aprox. 8.100 de euro), iar compania letonă de transport a fost amendată cu 226.000 de coroane daneze (aprox. 30.400 de euro). Danezii au mai subliniat că transportatorul a fost foarte norocos că din cele 28 de zile verificate, camionul a stat 15 zile. Dacă șoferul ar fi lucrat în acest mod o lună întreagă, cuantumul amenzii ar fi crescut de câteva ori.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut