Este important ca angajatul care conduce nebunește să poată fi tras la răspundere în cazul confiscării mașinii, potrivit noilor norme intrate în vigoare în Danemarca. Începând cu 31 martie, legea privind confiscarea vehiculelor a fost înăsprită, astfel încât, în circumstanțe speciale, este posibilă confiscarea unui vehicul, chiar dacă șoferul nu îl deține. Regulile acoperă atât vehiculele private, cât și vehiculele utilizate pentru afaceri.

Aceasta înseamnă, printre altele, că, dacă un angajat conduce nebuneşte una dintre mașinile companiei, aceasta va fi confiscată de poliție și vândută la licitație. Companiile se pot apăra însă prin includerea în contractul de muncă al șoferului a răspunderii în cazul în care mașina este confiscată.

Asociația patronală Tekniq Arbejdsgiverne și-a revizuit, de exemplu, contractele standard pentru mașinile companiei, cu accent special pe posibila confiscare. Punctul de plecare este că angajatul care conduce mașina este răspunzător atât pentru valoarea mașinii, cât și pentru pierderile pe care compania le suferă din cauza imposibilităţii de a folosi mașina.

Până în prezent, poliția a confiscat peste 50 de mașini pe drumurile Danemarcei. Dintre acestea, mai mult de jumătate erau deținute de altcineva decât șoferii înşiși, potrivit statisticilor Poliției Naționale.

Mai multe organizații din industrie lucrează pentru a introduce forme similare de contracte, astfel încât răspunderea să se transfere conducătorului auto indisciplinat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut