Zilele trecute, un tribunal din orașul danez Aalborg a condamnat un şofer ucrainean de 51 de ani care lucra pentru o companie de transport poloneză pentru conducere în stare de ebrietate şi intrare în coliziune cu un autoturism, arată transportmagasinet.dk.
La sfârşitul lui noiembrie, la unul dintre sensurile giratorii din Aalborg, un șofer de camion a izbit un autoturism în timpul unei manevre. Polițiștii sosiți la fața locului au constatat că vehiculul greu aparține unui transportator polonez și este condus de un cetățean ucrainean în vârstă de 51 de ani. În timpul controlului, oamenii legii au constatat că în cabina camionului se aflau mai multe sticle goale de bere, motiv pentru care au hotărât să verifice alcoolemia şoferulului. „Prima dată, etilotestul a arătat un nivel de 3,06 ppm, iar a doua oară unul de 2,28 ppm. Pe lângă consumul de alcool, șoferul a fost bănuit și de consum de droguri, întrucât testul antidrog a arătat urme de amfetamină”, spune avocatul danez Thomas Klingenberg. În timpul procesului, șoferul a recunoscut că a consumat alcool, dar a negat categoric consumul de droguri. „Condusul în acest fel este de obicei pedepsit cu 20 de zile de închisoare necondiționată. În plus, acuzatul este deportat din Danemarca cu interdicție de intrare timp de 6 ani, întrucât nu este cetățean al țării”, precizează avocatul. Instanța însă l-a condamnat pe şofer la 20 de zile de închisoare, interdicție de a conduce timp de 3 ani, deportare din țară după zilele de închisoare și interdicție de intrare în Danemarca timp de 4 ani.
Însă asta nu este tot. Conform legislației daneze adoptate în această primăvară, conducerea în stare avansată de ebrietate (peste 2 ppm) este considerată „conducere nebunească”, situaţia în care poliția poate confisca vehiculul, iar fondurile după vânzarea acestuia vor intra în trezorerie. Această lege se aplică și vehiculelor care nu aparțin persoanei condamnate.
În acest caz, instanța de la Aalborg a decis să nu pedepsească transportatorul polonez și să returneze camionul, judecătorul fiind de părere că eventuala confiscare a maşinii ar fi fost o pedeapsă disproporționată pentru firma de transport.