Distanțele scurte din Danemarca împiedică deplasarea mai multor transporturi de marfă către trenuri, potrivit unui raport al Ministerului Transporturilor despre mutarea mărfurilor livrate în interiorul granițelor țării de pe camion pe tren.

De ani de zile, s-a lucrat politic pentru a muta o parte semnificativă a transportului de mărfuri în Danemarca de la camioane la trenuri, pentru a reduce congestia de pe autostrăzi și din jurul unor orașe mai mari, cu beneficii asupra mediului și climei. „E nerealist ca transporturile cu camioane să fie înlocuite cu transportul feroviar de marfă în interiorul granițelor țării, deoarece, din cauza distanțelor scurte, acesta va fi prea scump și lipsit de flexibilitate”, este concluzia clară a raportului „Transportul feroviar de marfă în Danemarca”.

Problema principală e generată de faptul că mărfurile trebuie mai întâi transportate cu camionul de la compania de la care provin până la un tren de marfă. După călătoria cu trenul, mărfurile trebuie din nou transportate cu camionul.

Două terminale de marfă, din Esbjerg și Hirtshals, sunt exemple de încercări de a transporta mărfuri de la camioane la trenuri care nu au mers conform așteptărilor. Terminalul din Hirtshals este nefolosit din 2016, în timp ce terminalul din Esbjerg a început să primească doar recent două trenuri de marfă pe săptămână.

Raportul subliniază că, atunci când transportul de mărfuri cu camionul este puțin probabil să scadă, reducerile climatice trebuie găsite în altă parte.

„Pe măsură ce traficul de camioane devine mai ecologic, trebuie să vă gândiți cât de mult trebuie să mutați. Probabil că ceea ce se aștepta să se poată muta pentru a îmbunătăți impactul asupra climei va deveni mai puțin necesar”, spune cercetătorul de trafic Allan Næs Gjerding, de la Universitatea Aalborg.

Ministrul Transporturilor, Benny Engelbrecht, susține concluzia raportului în  Jyllands-Posten. „Sunt de acord că, în general, nu este realistă înlocuirea mărfurilor cu camionul cu mărfurile pe calea ferată atunci când se desfășoară la nivel național în Danemarca. Mai ales dacă se întâmplă pe distanțe scurte.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut