În 2017, UE a anunțat încetarea utilizării eurovignetei. Acest sistem de taxare simplu și ieftin, utilizat până acum în Olanda, Luxemburg, Suedia și Danemarca, s-a dovedit a fi nefavorabil și inechitabil din punct de vedere ecologic (deoarece era independent de kilometrajul real). În schimb, Bruxelles-ul și-a exprimat dorința ca taxele de drum să fie în continuare percepute doar în formă electronică, tarifele fiind întotdeauna în funcție de numărul de kilometri parcurși. Îndeplinirea acestor așteptări este în curs de desfășurare. Primii care au ieșit cu asta au fost olandezii, care au elaborat un plan de a introduce taxe electronice pentru vehiculele de peste 3,5 t, începând cu 2026. A doua țară este Danemarca, unde guvernul lucrează deja la un proiect relevant.

După cum a raportat organizația locală a transportatorilor DTL, taxele daneze ar urma să fie introduse în 2025, astfel încât transportatorii și alții care transportă mărfuri cu camionul să aibă posibilitatea de a se adapta, şi vor acoperi inițial doar camioanele de peste 12 tone. Se estimează că acordul total va reduce emisiile de CO2 cu 0,3 milioane de tone în 2025 și cu 0,4 milioane de tone în 2030.

În 2027, sistemul de taxare va fi extins și la vehiculele grele de marfă cu MTMA mai mică.

Venituri de 2,4 miliarde DKK (322,4 milioane de euro) sunt așteptate anual în perioada 2025-2027, și ulterior 3,4 miliarde DKK (456,9 milioane de euro). În plus, 275 de milioane DKK (aproape 37 de milioane EUR) sunt rezervate anual pentru administrarea schemei.

Potrivit organizației Dansk Industri, taxa per km va da un preț suplimentar de circa 3 DKK (40 eurocenţi) per litru de combustibil.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare