Danone a avut anul acesta un prim trimestru record: a înregistrat cea mai puternică creștere trimestrială din ultimii zece ani. Vânzările au depăşit așteptările, în principal ca urmare a majorării preţurilor produselor.

Creșterile de preț cu o medie de 10,3% au ajutat Danone să obțină vânzări mai mari cu 10,5%, până la 6,96 miliarde de euro. Volumele au rămas aproape stabile, înregistrând o creştere de doar 0,2%. Toate cele trei segmente – produse lactate și vegetale, alimente de specialitate și apă – au contribuit la creștere, a raportat compania. De asemenea, toate zonele geografice și categoriile au contribuit la creșterea vânzărilor: +6,2% în Europa sub conducerea Franței, Marii Britanii și Poloniei, +11,8% în America de Nord, +16% în China, Asia de Nord și Oceania, +12,6% în America Latină, în frunte cu Mexic și Brazilia şi +11,8% în restul lumii.

Consumatorii abia trec la alternative mai ieftine, motiv pentru care producătorul de lactate chiar îndrăznește să-și ridice prognoza anuală. Pentru 2023, Danone se așteaptă la o creștere a vânzărilor între 4 și 6%, peste prognoza anterioară de 3-5%.

CEO-ul Antoine de Saint-Affrique descrie acest progres ca fiind încurajator, dar subliniază că „rămân multe de făcut”. Danone lucrează la o nouă strategie și la o mai bună eficiență. Marjele operaționale în special sunt în urmă față de creștere, dar speră să se îmbunătățească modest în acest an. Anul trecut, profitul net al companiei s-a redus la jumătate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut