Imediat după aplicarea obligației de a deţine Green Pass în Italia, Unatras trage un semnal de alarmă în transportul rutier, subliniind că unul din patru șoferi de camioane nu are Green Pass. Aceştia trebuie să rămână pe drapta, în vreme ce camionul lui va fi înlocuit cu un vehicul străin, al cărui șofer este exonerat de această obligaţie, grație circularei ministerelor Sănătății și Mims din 14 octombrie 2021.

„Clienţii se îndreaptă deja către firmele străine pentru a înlocui serviciile de transport furnizate de transportatorii italieni”, arată o notă din 15 octombrie.

Transportunito, Fedit, Fite și Aiti critică, de asemenea, exceptarea de la Green Pass pentru transportatorii străini, înțelegând în același timp motivele deciziei care are la bază „faptul că Italia are volume mari de importuri de bunuri necesare care contribuie în special la reluarea activităţilor din sectorul industrial și cel prelucrător. Cu toate acestea, „dacă regula introdusă rămâne limitată doar în avantajul companiilor străine, va crea o formă de dumping inacceptabil în detrimentul companiilor italiene”. Prin urmare, cele patru asociaţiiinvită guvernul să extindă scutirea și la companiile italiene de transport rutier.

Pentru președintele Confartigianato Trasporti, Amedeo Genedani, prin scutirea pentru străini „guvernul urmăreşte un dublu scop: exacerbează tensiunea socială deja foarte ridicată din țară prin creșterea furiei celor care sunt sancționați și încurajează concurența neloială prin intermediul dumpingului social al țărilor străine”.

Asociația cere ca aceleași reguli să se aplice şi companiilor străine și celor italiene, „altfel ar putea exista episoade de furie și nemulțumire şi chiar blocaje spontane”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut