Deutsche Bahn (DB) Cargo va demara un proces de restructurare a companiei, iar prima măsură va fi să taie 2.300 de locuri de muncă. Pentru asta, compania germană introduce și o schemă de renunţare voluntară, care va fi recompensată cu o indemnizație de concediere, potrivit Rail Freight.
Mai mult, primii angajați care aplică pentru această schemă, ar putea primi o indemnizație mai mare decât colegii care nu se grăbesc. Potrivit companiei, schema voluntară este gândită în special pentru angajații care se apropie de pensionare. În afară de această schemă, DB Cargo introduce, de asemenea, o schemă de „pensie parțială”, care ar duce la eliminarea parțială a lucrătorilor până în decembrie 2025.
Inițiativa este necesară pentru ca DB Cargo să evite sancțiunile Comisiei Europene. De la începutul lui 2025, compania va cuprinde șase unități, potrivit unui anunţ al CEO-ului Sigrid Nikutta pe LinkedIn. „Noile unități de afaceri vor include Steel, Automotive, Liquids & Bulk, Full Load Solutions și cea mai mare rețea de vagoane din Europa. Transportul combinat (maritim și continental) va rămâne și el un pilon major în ceea ce privește independența antreprenorială”, a mai spus CEO-ul.