Din ianuarie 2025, DB Cargo, divizia de transport feroviar de marfă a Deutsche Bahn, va avea o nouă structură organizatorică, împărțită în mai multe divizii, pentru a recupera pierderile financiare și a îmbunătăți performanța.
În ultimii ani, DB Cargo a înregistrat pierderi semnificative, atingând un rezultat operațional negativ (EBIT) de 497 de milioane de euro în 2023, valoare care ar putea ajunge la 500 de milioane de euro la sfârșitul lui 2024, potrivit Trasporto Europa. Pentru a rezolva situația financiară dificilă și pentru a relansa performanța, Deutsche Bahn a decis o restructurare care va separa activitățile în mai multe divizii, în funcție de tipul mărfurilor.
Din raportul financiar semestrial, reiese că DB Cargo se va concentra pe blocuri de trenuri și trafic cu un singur vagon – care acum produc pierderi mari. O divizie – care ar putea fi numită Rail Logistics – va deservi transportul de oțel, vehicule, produse lichide și vrac, în timp ce transportul intermodal ar putea fi împărțit în două părți, una deservind transportul maritim și cealaltă transportul continental. Fiecare divizie va fi responsabilă de rezultatele sale și de calitatea serviciilor și va avea propriul material rulant și personal. Dar, dacă tracțiunea produce rezultate negative, aceasta poate fi externalizată, mai precizează Trasporto Europa.