În 2020, DB Schenker a înregistrat o creștere a veniturilor globale cu 3,4% faţă de 2019, până la 17,7 miliarde EUR.

Veniturile din transportul terestru au scăzut cu 5,7%, până la 6,7 ​​miliarde de euro, iar EBITDA s-a contractat cu 0,6%, la 339 milioane EUR. Divizia a fost afectată de consecințele pandemiei, deși volumele au crescut cu 10%.

Veniturile din transportul maritim și aerian au crescut cu 14%, până la 8,2 miliarde EUR, iar EBITDA a crescut cu 169%, la 511 milioane EUR. Tarifele de transport aerian s-au majorat considerabil din cauza pandemiei, în timp ce au fost luate numeroase măsuri pentru a asigura continuitatea activităţii. De asemenea, s-a înregistrat o cerere crescută pentru transporturile farmaceutice. În transportul maritim, performanța îmbunătățită din a doua jumătate a anului nu a reușit să compenseze pierderile din zona comercială Asia-Pacific.

Veniturile din logistica contractuală au scăzut cu 19%, la 2,7 miliarde de euro, în timp ce EBITDA a crescut cu 46%, la 358 milioane EUR. Din cauza întreruperilor legate de pandemie, divizia a suferit și lovituri, deoarece cererea din sectorul aerospațial, din industrie și automotive a scăzut.

DB Cargo, filiala de transport feroviar de marfă a DB, a adoptat o strategie de creștere în 2020 și va implementa această strategie şi în următorii ani. Sectorul a înregistrat volume mai mari de mărfuri din zona produselor alimentare, dar volume mai mici în industrii cheie, precum automotive, oțel și minereu. Volumul total transportat a scăzut cu peste 8% față de anul anterior. DB Cargo a înregistrat o scădere a veniturilor de 7,4% în 2020, la 4,1 miliarde EUR, iar EBITDA s-a contractat cu 334 milioane EUR. Majoritatea veniturilor provin din Europa Centrală (80%), urmată de Europa de Vest (12%) și, în cele din urmă, din Europa de Est (8%). „Sunt încrezător că oamenii vor începe să utilizeze din nou trenurile și să transporte mai multe mărfuri pe calea ferată decât oricând”, a declarat directorul general al DB, Richard Lutz. „Suntem o opțiune ecologică – un vaccin împotriva schimbărilor climatice.”

DB răspunde pandemiei cu un program de reducere a cheltuielilor și de acoperire a unei părți din pierderi. Acest program a generat economii de aproximativ 1,7 miliarde EUR doar în 2020. „Grupul DB își propune să fie din nou profitabil începând cu 2022”, a spus directorul financiar, Levin Holle. „În acest scop, trebuie să implementăm un program extins, sistematic, pentru a răspunde efectelor financiare ale pandemiei. Afacerea noastră de mobilitate ecologică are un viitor promițător.” Cu toate acestea, DB va avea nevoie de ceva timp pentru a contracara impactul pandemiei aflată încă în desfăşurare. În prezent, compania se așteaptă să încheie cu un bilanţ „în roșu“ în 2021, cu aproximativ 2 miliarde de euro, însă pierderile ajustate înainte de dobânzi și impozite vor fi mult mai mici decât în ​​2020. Veniturile ar utea creşte la cel puțin 41 de miliarde de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut