În 2020, DB Schenker a înregistrat o creștere a veniturilor globale cu 3,4% faţă de 2019, până la 17,7 miliarde EUR.
Veniturile din transportul terestru au scăzut cu 5,7%, până la 6,7 miliarde de euro, iar EBITDA s-a contractat cu 0,6%, la 339 milioane EUR. Divizia a fost afectată de consecințele pandemiei, deși volumele au crescut cu 10%.
Veniturile din transportul maritim și aerian au crescut cu 14%, până la 8,2 miliarde EUR, iar EBITDA a crescut cu 169%, la 511 milioane EUR. Tarifele de transport aerian s-au majorat considerabil din cauza pandemiei, în timp ce au fost luate numeroase măsuri pentru a asigura continuitatea activităţii. De asemenea, s-a înregistrat o cerere crescută pentru transporturile farmaceutice. În transportul maritim, performanța îmbunătățită din a doua jumătate a anului nu a reușit să compenseze pierderile din zona comercială Asia-Pacific.
Veniturile din logistica contractuală au scăzut cu 19%, la 2,7 miliarde de euro, în timp ce EBITDA a crescut cu 46%, la 358 milioane EUR. Din cauza întreruperilor legate de pandemie, divizia a suferit și lovituri, deoarece cererea din sectorul aerospațial, din industrie și automotive a scăzut.
DB Cargo, filiala de transport feroviar de marfă a DB, a adoptat o strategie de creștere în 2020 și va implementa această strategie şi în următorii ani. Sectorul a înregistrat volume mai mari de mărfuri din zona produselor alimentare, dar volume mai mici în industrii cheie, precum automotive, oțel și minereu. Volumul total transportat a scăzut cu peste 8% față de anul anterior. DB Cargo a înregistrat o scădere a veniturilor de 7,4% în 2020, la 4,1 miliarde EUR, iar EBITDA s-a contractat cu 334 milioane EUR. Majoritatea veniturilor provin din Europa Centrală (80%), urmată de Europa de Vest (12%) și, în cele din urmă, din Europa de Est (8%). „Sunt încrezător că oamenii vor începe să utilizeze din nou trenurile și să transporte mai multe mărfuri pe calea ferată decât oricând”, a declarat directorul general al DB, Richard Lutz. „Suntem o opțiune ecologică – un vaccin împotriva schimbărilor climatice.”
DB răspunde pandemiei cu un program de reducere a cheltuielilor și de acoperire a unei părți din pierderi. Acest program a generat economii de aproximativ 1,7 miliarde EUR doar în 2020. „Grupul DB își propune să fie din nou profitabil începând cu 2022”, a spus directorul financiar, Levin Holle. „În acest scop, trebuie să implementăm un program extins, sistematic, pentru a răspunde efectelor financiare ale pandemiei. Afacerea noastră de mobilitate ecologică are un viitor promițător.” Cu toate acestea, DB va avea nevoie de ceva timp pentru a contracara impactul pandemiei aflată încă în desfăşurare. În prezent, compania se așteaptă să încheie cu un bilanţ „în roșu“ în 2021, cu aproximativ 2 miliarde de euro, însă pierderile ajustate înainte de dobânzi și impozite vor fi mult mai mici decât în 2020. Veniturile ar utea creşte la cel puțin 41 de miliarde de euro.