DB Schenker a semnat în octombrie 2022 un acord cu Trailer Dynamics și Krone pentru utilizarea semiremorcilor eTrailer. Aceste vehicule au o transmisie electrică care integrează tracțiunea autotractorului și permit recuperarea energiei în timpul frânării. Sistemul de control al tracțiunii eTrailerului funcționează independent, astfel încât nu este necesară nicio interfață cu tractorul.
Semiremorcile eTrailer pot fi cuplate la autotractoarele tuturor producătorilor cu lanțuri cinematice diferite: diesel, gaz, baterie sau hidrogen. Remorcile pot avea capacități ale bateriei de 300 kWh, 450 kWh sau 600 kWh, după necesități. Acestea pot astfel crește autonomia tractoarelor cu până la 500 km, cu emisiile de CO2 reduse cu 20-40%.
Transmisia electrică este instalată în remorcă și poate încărca bateriile prin recuperarea energiei de frânare. Pe lângă alimentarea echipamentelor electrice ale vehiculului articulat, în cazul tractoarelor diesel acestea integrează motorul principal mai ales în fazele de cerere mai mare de putere, precum pornirea sau urcarea. În funcție de sarcina utilă, topografie și condițiile drumului, sistemul de propulsie electric al eTrailerul permite o reducere semnificativă a emisiilor de CO2.
DB Schenker va începe utilizarea acestor remorci din 2024. „Acest acord marchează un pas suplimentar în electrificarea transportului terestru”, explică Cyrill Bonjean, vicepreședinte al DB Schenker Europe. „Este esențial să căutăm noi soluții durabile, care pot fi integrate în afacerile noastre zilnice”.
Wolfgang Janda, Executive Vice President, Head of Network & Linehaul Management la DB Schenker, a spus: „Folosirea eTrailer ne permite intrarea din timp în tranziția fără probleme către o flotă complet fără emisii de CO2. În opinia noastră, remorcile electrice nu sunt o tehnologie de tranziție, ci vor fi în schimb o componentă fixă a politicii noastre de transport pe termen lung. Asta marchează un alt pas înainte în eforturile noastre de a reduce amprenta de mediu și de a ajunge la emisii zero până în 2040.”