Furnizorul german de servicii 3PL, DB Schenker, a încheiat un acord pentru achiziționarea furnizorului american de servicii logistice și transport USA Truck. Conform acordului, DB Schenker va cumpăra toate acțiunile USA Truck aflate în circulație, pentru 31,72 USD/acțiune, cash. Tranzacția este evaluată la aproximativ 435 milioane USD.

Înființată în 1983, compania USA Truck are o flotă de 1.900 de camioane, 2.100 de angajați, parteneriate cu peste 36.000 de transportatori activi, o rețea strategică de terminale în jumătatea de est a Statelor Unite, precum și o prezență națională în logistica 3PL.

Compania a explicat că acest acord stimulează viziunea comună a DB Schenker și USA Truck de a deveni principalul furnizor de soluții de transport din America de Nord. Atunci când tranzacția va fi finalizată, DB Schenker intenționează să consolideze și să extindă prezența USA Truck în America de Nord și să-și valorifice expertiza complementară în logistică internațională, serviciile de transport aerian și porțile maritime pentru a beneficia baza de clienți existentă a USA Truck. Mai mult, bazându-se pe rețeaua de transport de marfă existentă din SUA și Mexic, DB Schenker intenționează să își extindă serviciile globale de logistică prin servicii de transport terestru, aerian și oceanic, precum și prin soluții complete pentru logistică și managementul lanțului global de aprovizionare. „Ca parte a unei organizații mai mari, angajații SUA Truck vor avea acces la oportunități de carieră atât la nivel local, cât și global. Considerăm această tranzacție ca pe o platformă de creștere și, prin combinarea acestor organizații, ne vom spori considerabil prezența în spațiul de transport terestru din America de Nord”, a declarat Joe Jaska, vicepreședinte executiv al DB Schenker pentru transport terestru în SUA.

Ben Gordon, Managing Partner al Cambridge Capital, a declarat pentru LM că achiziția este demnă de remarcat din mai multe motive. „În primul rând, e un preț agresiv. Schenker a plătit un avans de 118%, lucru ce se datorează probabil faptului că a negociat cu luni în urmă, când prețul și așteptările acționarilor erau mai mari. În al doilea rând, arată că Schenker crede în avantajul pe termen lung al pieței din SUA, fără să privească la problemele pe termen scurt din sectorul de transport de marfă. În al treilea rând, ar putea fi un catalizator pentru alte companii globale de logistică să exploreze oferte şi un sprijin în evaluarea sectorului de transport și logistică.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare