Există riscul ca, de Crăciun, pe rafturile magazinelor să nu existe atât de multe articole diferite pe cât sunt cumpărătorii obișnuiți să găsească mai ales în comerţul online, atrage atenţia macroanalistului danez Mathias Dollerup Sproegel, citat de Transport Magasinet. Vorbind despre criza globală a aprovizionării, care în prezent înseamnă lipsuri și întârzieri în orice, de la mașini la electronice, acesta se așteaptă ca situația să dureze probabil o perioadă de timp, până în 2022. “Am văzut câteva schimbări remarcabile în modul în care oamenii cheltuiesc banii de la declanşarea pandemiei. Cei care au stat acasă au cumpărat mult mai multe lucruri decât de obicei. În același timp, nu s-a fabricat în ritm obişnuit, din cauza coronavirusului, iar acest lucru a creat o nepotrivire, neexistând suficiente bunuri. Iar acum există o presiune suplimentară, deoarece este sezonul de vârf înainte de Crăciun”, spune el. ”Pentru a avea o situație normală, tiparele de consum global trebuie să revină la normal. Se va întâmpla în pas cu redeschiderea din întreaga lume, când oamenii vor cheltui mai mulți bani pentru a ieși să mănânce sau să călătorească în loc să cumpere lucruri, dar este nevoie de timp”, spune Mathias Dollerup Sproegel.

În SUA, de asemenea, s-a tras un semnal de alarmă de la nivel înalt că în decembrie nu va fi totul așa cum este de obicei. Există riscul de a găsi rafturi goale în magazine, se spune de la Casa Albă. “Vor exista lucruri pe care oamenii nu le vor putea găsi în magazine. În același timp, sperăm că multe dintre aceste articole pot fi înlocuite cu alte produse”, a declarat pentru Reuters o sursă din administrația președintelui Joe Biden.

În acest context, Bloomberg News a scris că Apple a fost forțat să retrogradeze producția iPhone 13 anul acesta cu 11% – echivalentul a 10 milioane de telefoane. Cauza perturbărilor este, printre altele, o penurie globală de microcipuri care a afectat industria electronică tot anul. În plus, au existat întârzieri în lanțurile de aprovizionare în mai multe locuri din lume, mai ales că şi companiile de transport maritim de containere se luptă cu blocaje și prețuri de transport mult mai mari decât de obicei.

”Am văzut o mulțime de articole pe rafturi, dar şi produse întârziate în livrări. Cine doreşte un model foarte specific, ar trebui să îl caute din timp în acest an. Şi poate fi necesar să fim cu toţii mai flexibili în alegeri”, ne sfătuieşte Peder Stedal, directorul Elgiganten.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut