De la 1 mai, poliția maghiară a devenit mai strictă în privința depășirii limitei de viteză, astfel că, în noua practică poliţienească vor putea fi amendate chiar mai multe persoane. Limitele nu s-au schimbat, dar nu mai este acceptată o toleranţă la depăşirea limitei de viteză, nici măcar cu 1 km/oră.

La solicitarea publicaţiei Vezess.hu, poliția a afirmat că, potrivit paragrafului „cu privire la utilizarea aparatelor de măsurare certificate” din capitolul relevant din Legea metrologiei, „un aparat de măsurare certificat – până la proba contrarie – trebuie considerat ca neavând erori care afectează rezultatul măsurării”.

Până acum, majoritatea șoferilor care depăşeau cu câţiva km/h nu erau penalizaţi, dar de acum, potrivit răspunsului oficial, „valoarea dată de aparatul de măsurat urmează să fie luată în considerare fără alte corectări”.

Un avocat a explicat pentru publicaţie: „Asta nu poate însemna altceva decât o amendă pentru cei care circulă chiar şi cu viteza de 51 km/h, atunci când restricţia este de 50 km/h.”

Ulterior, Infostart a venit cu precizările lui József Óberling, șeful Departamentului Poliției Rutiere din cadrul Poliției Naționale: „Cei care depăşesc limita de viteză chiar şi cu 1 km/h încalcă regulile!” Șeful secției a subliniat că singura modificare se referă la când și ce fel de sancțiune se aplică de către poliție. „Era o practică veche de zeci de ani ca organismul de metrologie care certifica vitezometrele să indice și în actul de certificare gradul de inexactitate a măsurării și de incertitudine a instrumentului de măsurare. În final, totul nu are nicio influență asupra măsurării, dar pentru a evita un număr mare de dispute cu cetățenii, poliția a urmat practica de a utiliza această abatere în favoarea clientului.”

József Óberling subliniază însă că pedepsirea încălcării rămâne la latitudinea polițistului, adică, în cazul în care cineva conduce cu 53 km/h în loc de 50 km/h, pedeapsa cea mai probabilă va fi un avertisment verbal. Pe de altă parte, cei care au fost judecați mai sever până acum se pot aștepta la o strictețe similară.

Angajatul ORFK a întărit faptul că legislaţia nu s-a schimbat privind limitele de viteză şi intervalele care pot fi depăşite pentru ca operatorul să poată fi tras la răspundere.

Potrivit șefului departamentului, impactul noii practici asupra siguranței în trafic nu este de neglijat. Viteza vehiculelor este strâns legată de accidentele care au loc, iar viteza sporeşte atât riscul, cât și gravitatea accidentului. „Fiecare km/h cu care se scade viteza medie contribuie exponențial la mai puține răniri, mai puține decese și mai puține pagube materiale”, a mai spus șeful Direcției de Poliție Rutieră.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut