De la începutul lui septembrie, în Norvegia a intrat în vigoare o nouă limită superioară a amenzilor pentru încălcarea timpului de lucru și de odihnă al șoferilor, potrivit portalului tungt.no. De asemenea, de acum înainte, Administrația rutieră de stat norvegiană are dreptul de a aplica amenzi pentru încălcarea regimului de trafic şi de a percepe mai multe “delicte minore”. Problemele care anterior trebuiau raportate pot fi rezolvate acum la fața locului şi, în plus, s-a stabilit că inspectorii pot reține autovehiculele până la achitarea amenzii, chiar și pentru sume relativ mici, dacă există suspiciunea că proprietarul mașinii va încerca să se sustragă de la plată. 

Noile amenzi sunt legate în primul rând de încălcarea timpilor de conducere și de odihnă pentru șoferii de camioane, precum și de încălcarea diferitelor obligații privind documentele, cum ar fi expirarea permisului de conducere și a atestatului. Acest lucru ar trebui să facă monitorizarea mai eficientă și să faciliteze litigiile.

Monitorizarea respectării interdicției de repaus săptămânal regulat în cabina vehiculului este responsabilitatea inspectoratului de muncă. Se remarcă faptul că Inspecția Muncii din Norvegia verifică locul în care se desfășoară de obicei repausul săptămânal. Autoritatea norvegiană pentru autostrăzi și Inspecția Norvegiană a Muncii cooperează de mai mulți ani în ceea ce privește controlul camioanelor străine și interne. „Astfel de controale pot verifica atât durata repausului săptămânal, cât și locul în care șoferul se odihnește în fiecare săptămână și/sau zilnic. În unele cazuri, șoferul poate avea un contract cu angajatorul pentru a acoperi cheltuielile de cazare, iar în altele, angajatorul le poate pune la dispoziţie locuințe șoferilor săi”, afirmă Morten Lien, coordonator național de transport, Inspectoratul Norvegian al Muncii.

Şi limitele amenzilor au fost majorate. „Amenda pentru nerespectarea AETR nu poate depăși 20.000 NOK (aproape 2.000 de euro) pentru șofer. Pentru companii, ea nu poate depăși 40.000 NOK (aproape 4.000 de euro) per șofer.”

Cuantumul amenzilor va fi:

– pentru depășirea timpului de conducere în timpul zilei de 9 ore, dacă acesta nu poate fi mărit la 10 ore, sau de la 10 la 11 ore. Șofer: 1.000 NOK (€97), companie: 2.000 NOK (€194);

– pentru depășirea timpului de conducere în timpul zilei de 10 ore, în cazul în care este permisă prelungirea timpului de conducere la 10 ore, pentru conducerea de la 11 ore la 12 ore. Șofer: NOK 1.000, întreprindere: NOK 2.000;

– pentru depășirea timpului de conducere săptămânal de 56 de ore şi deplasarea de la 60 la 65 de ore. Șofer: 2.000 NOK (€194); companie: 4.000 NOK (388 EUR);

– pentru depășirea timpului total de conducere timp de două săptămâni consecutive mai mult de 90 de ore, pentru conducerea de la 100 de ore la 105 ore. Şofer: NOK 2.000, intreprindere: 4.000 NOK;

– pentru depășirea timpului de conducere continuă 4,5 ore, atunci de la 5 la 6 ore. Șofer: NOK 1.000, companie: NOK 2.000;

– pentru repaus zilnic insuficient mai mic de 11 ore, dacă nu este permisă o odihnă zilnică redusă, de la 8,5 ore la 10 ore. Șofer: NOK 1.000, companie: NOK 2.000;

– pentru repaus zilnic insuficient, mai mic de 9 ore, dacă este permisă odihna zilnică redusă, de la 7 ore la 8 ore. Șofer: NOK 1.000, întreprindere: NOK 2.000;

– în cazul unei zile de repaus insuficient împărțite, sub 3 + 9 ore, pentru un repaus zilnic de 3 ore + de la 7 ore la 8 ore inclusiv. Șofer: NOK 1.000, întreprindere: NOK 2.000;

– în cazul în care repausul zilnic insuficient, mai puțin de 9 ore, pentru a lucra cu mai multe persoane, de la 7 ore la 8 ore inclusiv. Șofer: NOK 1.000, întreprindere: NOK 2.000;

– pentru repaus săptămânal insuficient redus mai puțin de 24 de ore de la 20 de ore la 22 de ore. Șofer: NOK 2.000, întreprindere: NOK 4.000.

Pentru încălcările ușoare, de exemplu până într-o oră, pentru timpul de conducere zilnic, se acordă avertisment, iar amenda se dă de la următoarea oră.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare