Autoritățile suedeze au relaxat temporar programul de lucru din cauza noului val al pandemiei care plasează tot mai mulţi oameni în carantină. Dacă un șofer are acasă o persoană infectată, trebuie să se izoleze, riscând să lase rute neacoperite.

Pentru a preveni o paralizie a distribuției, standardele suedeze extrem de stricte devin acum mai permisive, mărind timpul de conducere pe două săptămâni de la 90 la 120 de ore, timpul săptămânal de condus va fi de 60 de ore, timpul zilnic de condus va fi de 11 ore, iar timpul standard de odihnă va fi de doar 9 ore.

Noile reguli se vor aplica până pe 2 martie, inclusiv, și vizează atât șoferii suedezi, cât și pe cei străini pe rutele către Suedia. Și dacă cineva are o problemă cu o eventuală inspecție, poate prezenta o copie a regulamentului suedez, disponibilă pentru descărcare aici.

Dacă pentru aprovizionare măsura este bună, șoferii cu siguranță nu vor fi prea mulțumiți de aceste reguli. O lună întreagă cu 60 de ore de muncă pe săptămână nu sună sănătos şi nici sigur, mai ales în iarna scandinavă, când marea majoritate a muncii se face după întuneric. În plus, astfel de hotărâri par chiar bizare – astăzi şoferii pot lucra 60 de ore pe săptămână, sub pretextul unor rafturi goale, în timp ce într-o lună aceştia vor primi o penalizare uriașă pentru asta, sub pretextul siguranţei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut