În primele nouă luni din 2024, portul Anvers-Bruges a înregistrat 210,5 milioane de tone de marfă transportată, mai mult cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut și la un nivel similar cu trimestrul al doilea. Cererea în creștere pentru transportul containerizat continuă, deşi condițiile geopolitice și economice instabile impactează unele fluxuri de mărfuri. În ciuda provocărilor, portul continuă să investească în proiecte care vizează tranziția energetică și creșterea industrială.
Debitul de containere în tone a crescut cu 8,9%, oferta cu 10,2% și producția cu 7,9%. Creșterea primei jumătăți a anului a continuat în trimestrul al treilea, cu 12,3% mai multe containere fiind manipulate, comparativ cu același trimestru al anului trecut.
Aproape 1 din 10 dintre containerele transportate este frigorific. În primele 9 luni, numărul containerelor frigorifice pline (reefer) crește cu 9,7%, reprezentând 8,5% din traficul total de containere. Acestea transportă produse precum fructe proaspete, legume, carne, pește, produse farmaceutice și produse chimice. Datorită locației strategice, conexiunilor maritime rapide și terminalelor specializate, Portul Anvers-Bruges își confirmă poziția puternică pe segmentul reefer.
Deși mărfurile generale convenționale au avut o performanță puternică în T2 2024, debitul a scăzut în T3, ceea ce a condus la contracţia cu 4,8% a volumului total în primele 9 luni, față de anul trecut.
Traficul roll-on/roll-off a scăzut cu 5,5%. Deși presiunea asupra terminalelor auto a scăzut, contracţia s-a datorat scăderii ofertei, nu transportului accelerat către clienți. Transbordarea materialului de transport a scăzut cu 13,3%. După o creștere puternică în 2022 și 2023, transportul de mașini noi scade cu 11,4% în primele 9 luni.
Transbordarea mărfurilor neînsoțite (excluzând containerele) prin nave Ro-Ro în Zeebrugge a crescut cu 2,8%. Scăderea traficului către și dinspre Regatul Unit (-4,1%) este mai mult decât compensată de o creștere a transbordărilor către și dinspre Spania și Portugalia (+35,7%), Scandinavia (+16,7%) și Irlanda (+2,2%).
Debitul de vrac uscat a scăzut cu 1,4%, în principal din cauza unei scăderi accentuate a producției de cărbune (-55,3%). Debitul de lichide în vrac scade cu 2,5% după 9 luni, ca urmare a volumelor mai mici de combustibili lichizi (-8,9%) și GNL (-10,2%). Debitul de motorină în special (-23,1%) este în scădere din cauza cererii slabe, în timp ce GPL (+8,8%), păcura (+8,4%) și benzina (+2,3%) înregistrează creșteri.