Ministerul Transporturilor din Spania a publicat Observatorul Costurilor, Prețurilor și Activităţii de Transport aferent T2 2022, iar o primă concluzie este creşterea spectaculoasă a costurilor. Şi prețurile au crescut, însă nu în aceeași proporție. De asemenea, există un fapt îngrijorător: încetinirea şi scăderea activității de transport.

Potrivit datelor Observatorului Activităţii, în Spania, în trimestrul al doilea din 2022, s-a înregistrat o ușoară scădere a activității de transport în transportul internațional (-2,6%) şi în transportul național pe distanțe scurte (-4,3%) și doar activitatea în transportul național pe distanțe lungi a crescut (+7,2%), comparativ cu același trimestru din 2021. Datele sunt obținute de Ministerul Transporturilor printr-un sondaj permanent săptămânal care cuprinde 1.000 de companii de transport din diverse domenii.

De cealaltă parte, Observatorul Costurilor arată că acestea nu încetează să crească, şi că nu există plafon. Doar motorina a crescut cu peste 60% din T2 2021, în T2 2022. Asta înseamnă un cost pe kilometru al unui vehicul articulat de marfă generală de 1,36 EUR/km. În cazul în care camionul este încărcat, acesta se ridică la 1,60 EUR/km. Costurile totale de operare pentru acest vehicul se ridică la 163.642 euro.

Creșterea costurilor pentru acest tip de vehicul a fost de 21,2% într-un an, sau de 23,3% dacă vehiculul este frigorific, și cu 8,2% dacă e dubă.

Motorina reprezintă deja 39,3% din costurile totale ale unei companii de transport, în cazul vehiculelor articulate de marfă generală, depăşind costul cu personalul care reprezintă 28,2%, potrivit Fenadismer en Carretera. Doar motorina este responsabilă pentru 80% din creșterea totală a costurilor de exploatare.

Prețurile cresc și ele, ne spune Observatorul Prețurilor, dar, din păcate, nu țin pasul cu costurile, așa că decalajul dintre costuri și prețuri continuă să se mărească, în detrimentul rezultatelor companiilor de transport, evident. Creșterea medie a prețului a fost de 13,9%, care se explică astfel:

– În transportul între 100 și 200 de kilometri, prețurile au cunoscut o creștere de 9,8%.

– În transportul între 200 și 300 de kilometri, creșterea prețului a fost de 19,5%.

– În transportul de peste 300 de kilometri, creșterea prețurilor a fost de 13,4%

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut