Ford Motor Co. și producătorul suedez de baterii Northvolt traversează perioade dificile, fiecare companie anunțând măsuri de restructurare semnificative, pe fondul schimbărilor din industria auto globală și a dificultăților economice. În timp ce Ford își ajustează operațiunile pentru a rămâne competitivă, Northvolt încearcă să supraviețuiască, punând sub semnul întrebării viitorul independenței Europei în producția de baterii.

Ford a anunțat reducerea a 4.000 de locuri de muncă în Europa și Marea Britanie până la sfârșitul lui 2027. Aproximativ 2.900 de angajați din Germania, 800 din Marea Britanie și 300 din alte țări europene vor fi afectați. Decizia vine ca răspuns la presiunile economice, creșterea concurenței și vânzările modeste de vehicule electrice.

Compania, care are 28.000 de angajați în Europa și 174.000 la nivel global, a justificat măsura prin necesitatea de a rămâne competitivă pe o piață aflată în tranziție către mobilitatea electrică. „Transformarea este deosebit de intensă în Europa, unde reglementările stricte privind emisiile de CO2 și cererea redusă de vehicule electrificate creează presiuni suplimentare”, a declarat Ford într-un comunicat.

Reducerile vor fi implementate în colaborare cu reprezentanții angajaților, majoritatea fiind realizate prin concedieri voluntare. În Marea Britanie, unde compania are 5.300 de angajați, tăierile de personal se vor desfășura pe parcursul a trei ani.

În paralel, Northvolt, considerată o piesă esențială în strategia Europei de reducere a dependenței de bateriile chinezești, a intrat în dificultăți financiare severe. Compania a depus cerere de protecție în caz de faliment conform Capitolului 11 în SUA, declarând că are doar resurse financiare pentru o săptămână. Cu datorii de 5,8 miliarde de dolari și doar 30 de milioane de dolari în numerar, Northvolt a obținut 100 de milioane de dolari în finanțare pentru a-și continua operațiunile pe durata procesului de restructurare.

De la înfiinţarea sa în 2016, Northvolt a fost văzut ca un simbol al “revoluției industriale verzi” europene, atrăgând investiții masive și contracte cu producători auto precum Volkswagen și Volvo. Totuși, în ultimele luni, compania a suferit pierderi semnificative, inclusiv anularea unui contract de 2,2 miliarde de dolari cu BMW și reducerea a 1.600 de locuri de muncă în Suedia.

Pentru a-și susține operațiunile, Northvolt a obținut sprijin financiar de la Scania, care a oferit un împrumut de 100 de milioane de dolari pentru producția de celule de baterii. Cu toate acestea, restructurarea companiei ar putea dura până în primul trimestru al anului 2025.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut