În Spania, transportul rutier de marfă se confruntă cu o penurie de peste 15.000 de șoferi, ceea ce ar putea cauza întârzieri în logistică. În acest context, Confederația Spaniolă a Transporturilor de Marfă (CETM) a cerut guvernului să implementeze un plan de formare și reducere a costurilor pentru a atrage noi profesioniști, în timp ce companiile, la rândul lor, au ales să mărească salariile, chiar dacă acest lucru generează o presiune financiară considerabilă.
După cum relatează Transporte al Dia, sectorul transportului rutier de marfă din Spania trece printr-o criză de șoferi. Deficitul de peste 15.000 de muncitori este agravat de îmbătrânirea forței de muncă și de atragerea redusă a tinerilor în sector.
În 2023, 68% din mărfurile din Spania au fost transportate rutier. Potrivit Ministerului Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane, peste 1,3 miliarde de tone de mărfuri sunt mutate anual rutier, iar orice întrerupere a acestui flux afectează direct comerțul, producția industrială și exportul de mărfuri.
CETM a îndemnat guvernul să lanseze un plan de formare și angajare menit să atragă noi șoferi. Ei au propus, de asemenea, reducerea costurilor pentru obținerea permiselor şi certificărilor și acordarea de stimulente economice pentru tinerii interesați de această profesie.
Companiile încearcă în prezent să atenueze deficitul prin creșterea salariilor și a bonusurilor pentru a atrage noi șoferi, ceea ce le crește costurile, în contextul unor marje de profit nu prea mari. Ca urmare, numeroase companii de transport mici și mijlocii încep să experimenteze o presiune financiară din ce în ce mai mare.