Deliveroo a anunțat că va părăsi piața olandeză, pentru că nu poate obține o poziție principală acolo, în ciuda creșterii decente din ultimele șase luni. Ca urmare, luna aceasta vor începe „rundele de consultare” pentru a pune capăt activităților de livrare, astfel încât să se poată retrage înainte de sfârșitul lunii noiembrie.

Platforma spune că nu are o poziție puternică pe piața din Olanda, în timp ce în majoritatea celor unsprezece țări în care e prezentă deţine „locul 1 sau 2”. Piața olandeză reprezintă doar 1% din valoarea globală brută a tranzacțiilor Deliveroo şi nu pare că mai e loc de îmbunătățire. „Atingerea și menținerea unei poziții de top pe piață în Olanda necesită o investiție disproporționată, cu o rentabilitate incertă pe termen lung”, se arată într-un comunicat de presă.

Compania de livrare spune că va continua să funcționeze în următoarele luni – cu excepția cazului în care curierii – care sunt liberi profesioniști și nu au reprezentare sindicală – gândesc altfel, desigur.

Deliveroo poate părăsi și alte țări – doar în Regatul Unit, Franța și Italia compania de livrare a putut câștiga cotă de piață în ultimele șase luni. Ca și alte platforme, compania s-a confruntat cu o scădere post-Covid, deoarece restricțiile s-au retras și oamenii au devenit mai cumpătați din cauza incertitudinii economice.

Cu toate acestea, vânzările au crescut cu 12%, datorită comenzilor mai mari cu 10% și creșterii cu 7% a valorii brute a tranzacțiilor. Însă al doilea trimestru a fost semnificativ mai slab: în timp ce valoarea brută a tranzacțiilor a crescut cu 12% în primul trimestru, creşterea a fost de doar 2% în T2.

Mai mult, Deliveroo este încă pe pierderi. Fondatorul Will Shu promite să fie strict și să investească doar în „oportunitățile cu cea mai mare rentabilitate”.

În ultimele șase luni, pierderile EBITDA au fost deja reduse la 68 de milioane de lire sterline, în scădere de la 106 milioane de lire sterline în a doua jumătate a anului trecut, potrivit Retail Detail. De asemenea, Deliveroo își dezvoltă parteneriatele cu rețele importante de supermarketuri, precum Waitrose, Asda și Auchan, cu Amazon și cu McDonald’s.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare