La 7 iulie 2021, ministrul britanic al transporturilor, Hon Grant Shapps, a anunțat pe Twitter prelungirea duratei de conducere a șoferilor de vehicule industriale, ca măsură de combatere a crizei grave cauzate de agravarea deficitului de șoferi care a apărut odată cu pandemia de Covid-19, fapt ce creează serioase probleme de aprovizionare pentru magazine și supermarketuri. Ministrul nu a explicat atunci cum se va modifica legislația, dar guvernul a oferit lămuriri la scurt timp.

Măsura este temporară: va intra în vigoare luni, 12 iulie, și va dura până duminică, 8 august 2021, afectând Anglia, Țara Galilor și Scoția, dar nu și Irlanda de Nord. Toți șoferii de vehicule industriale, inclusiv cei străini, pentru orice tip de transport, pot beneficia de extensie. Orele suplimentare vor fi recunoscute în Marea Britanie, chiar dacă includ perioade de conducere în străinătate, dar nu și invers – deci trebuie acordată o atenţie deosebită verificărilor care vor avea loc în țările UE, care nu recunosc această abatere.

În termeni concreți, standardul britanic permite prelungirea timpului zilnic de conducere la unsprezece ore (comparativ cu nouă sau zece permise în UE), dar numai de două ori pe săptămână. De asemenea, crește limita de conducere săptămânală, de la 90 la 99 de ore, permițând luarea a două perioade de odihnă săptămânale reduse consecutive. Prin urmare, programul de odihnă săptămânal se schimbă: odihna săptămânală obișnuită care trebuie luată la fiecare două săptămâni poate fi înlocuită cu două pauze săptămânale reduse, de cel puțin 24 de ore, cu condiția ca în următoarele două săptămâni șoferul să ia două pauze săptămânale regulate. Guvernul britanic nu recomandă utilizarea acestui sistem pentru cei care efectuează transport internațional, deoarece ar putea fi sancționaţi în interiorul UE.

Guvernul britanic afirmă că această prelungire a condusului nu justifică faptul că șoferii conduc obosiți, astfel încât companiile de transport rutier rămân responsabile pentru sănătatea și siguranța angajaților și a altor utilizatori ai drumului. În plus, aplicarea noilor reguli ar trebui să aibă loc după un acord între companie și reprezentanții șoferilor. Dacă se întâmplă ca un vehicul care a beneficiat de extindere să călătorească pe teritoriul UE, Londra recomandă să scrie pe spatele cartelei tahografului de ce s-a întâmplat acest lucru.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut