Deşi are deja cea mai mare limită din Europa Centrală și de Est în ceea ce priveşte masa maxim admisă a camioanelor (48 t), iar șoferii au dreptul să refuze intrarea pe cântar, acceptând o amendă „oarbă” moderată, Cehia vrea acum să reducă şi amenda pentru supraîncărcare cu 50%.

După cum relatează 40ton.net, guvernul ceh a pregătit un proiect în care penalizarea pentru supraîncărcare poate fi redusă la jumătate dacă este acceptată imediat şi se plăteşte pe loc de către şofer, fără a mai iniția proceduri administrative.

Penalizarea actuală, care s-ar putea înjumătăţi, este de 9.000 de coroane (380 de euro) pentru fiecare tonă de depăşire a MTMA sau de 100.000 de coroane (4.200 de euro) în cazul refuzului de cântărire.

Prin aplicarea măsurii de înjumătăţire a amenzilor, autoritățile cehe vor să accelereze colectarea amenzilor și, în același timp, să uşureze ofițerii de poliție prin limitarea numărului de proceduri administrative. În acest context, există chiar și dorința de a introduce un nou principiu de împărțire a amenzilor colectate între autoritățile naționale, locale și municipale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut