Combustibilul scump și lipsa șoferilor fac ca tarifele de transport rutier să explodeze. Oficiul Federal de Statistică (Destatis) din Germania raportează o creștere record a prețurilor, cu 14%.

Transportul rutier de marfă s-a scumpit cu 14% în cel de-al doilea trimestru al anului 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, relatează Destatis. Aceasta este cea mai mare creștere de preț de când a început realizarea statisticilor în 2006. Creșterea prețurilor la combustibil a avut un impact direct asupra tarifelor de transport. Lipsa considerabilă de șoferi de camioane a dus nu numai la costuri salariale mai mari, ci și la o lipsă a spațiului de încărcare.

În cel de-al doilea trimestru al anului 2022, prețurile de producător au fost cu 7,3% mai mari decât în aceeași perioadă a anului precedent în toate sectoarele economice înregistrate în sectorul serviciilor, creșterea transporturilor și depozitării fiind cea mai mare, cu 14,2%. Cea mai puternică creștere a prețurilor a fost în transportul de pasageri și mărfuri în transportul maritim și de coastă, în creștere cu 23,3% față de al doilea trimestru al anului 2021. Situația din Asia de Est a continuat să fie în mare măsură responsabilă, unde măsurile anti-corona au provocat blocaje pe nave și lipsa containerelor ar fi condus la tarife mari de transport. Un stoc de containere goale în America de Nord a devenit, de asemenea, din ce în ce mai vizibil.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut