Noul an calendaristic vine şi cu reglementări noi, inclusiv în ceea ce priveşte remuneraţia lucrătorilor. De la 1 ianuarie 2024, s-au anunţat creşteri ale salariului minim în Germania, Olanda, Franţa şi Austria, ceea ce influenţează şi modul de remunerare a şoferilor detaşaţi în aceste ţări.

În Germania, salariul minim legal a crescut de la 1 ianuarie 2024, de la 12 la 12,41 EUR/h. Va exista încă o creștere suplimentară, la 12,82 EUR pe oră, de la 1 ianuarie 2025.

În baza Directivei (UE) 2020/1057, toți șoferii detașați în Germania trebuie remunerați în conformitate cu regulile salariale locale aplicabile în Germania (Reguli de detașare). Nu există un contract colectiv obligatoriu pentru sectorul transporturilor, astfel încât companiile de transport străine ar trebui să respecte Legea salariului minim și Legea lucrătorilor detașați.

Remunerarea include salariul de bază, inclusiv componentele legate de tipul de sarcini îndeplinite de angajați, calificările și experiența lor de lucru și regiune, dar şi indemnizații, bonusuri și plata orelor suplimentare.

Neîndeplinirea obligației de plată a salariului minim este o încălcare administrativă a legii și atrage amendă de până la 500.000 de euro.

În Olanda, Contractul colectiv de muncă pentru transportul profesional de mărfuri a fost modificat începând cu 1 ianuarie 2024. Salariul minim pe oră a fost stabilit la 13,27 EUR brut, şi se aplică angajaților cu vârsta minimă de 21 de ani. TLN este de părere că puțini angajați care intră sub incidența Contractului Colectiv de Muncă pentru Transport Profesional de Mărfuri sunt plătiți conform salariului minim.

Şi salariul minim din Franța (SMIC) a fost majorat începând cu 1 ianuarie 2024, cu 1,13%.

În Franța, puterea de cumpărare a muncitorilor este protejată de un mecanism automat de reevaluare, astfel încât SMIC să crească cel puțin la fel de repede ca inflația. De aceea, salariul minim brut în Franța a crescut de la 11,52 euro la 11,65 euro/h, iar salariul minim lunar brut pentru un lucrător cu normă întreagă a crescut la 1.766,92 de euro. În prezent, SMIC este mai mare decât unele dintre grilele salariale convenționale din sectorul transporturilor, ceea ce a dus la modificări ale salariului minim aplicabil grupelor 3, 4, 5 și 6.

Practic, potrivit Truck Mobility Info, pentru șoferii de camioane și vehicule combinate cu greutatea brută de peste 3,5 t (grupa 7), angajați în transport internațional, salariul minim ar trebui să fie de cel puțin 11,79 EUR brut pe oră.

Regulile de remunerare aplicabile șoferilor detașați în Austria sunt descrise în contractul colectiv de transport de marfă. De la 1 ianuarie 2024, salariile minime specificate în acord au crescut, după cum vedeţi AICI.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut