Compania feroviară germană Deutsche Bahn (DB) continuă să-și mărească numărul locurilor de muncă în acest an cu peste 25.000 de noi angajări. Compania spune că probabil vor fi create aproximativ 9.000 de locuri de muncă suplimentare, la care se adaugă ucenicii și studenții duali şi cei care trec prin reconversie. „În 2023 vom investi în personal la un nivel record, în special în zona operațională. Avem nevoie de zeci de mii de noi colegi pentru a face față provocărilor”, spune directorul de HR, Martin Seiler.

Obiectivul de angajare este „cu adevărat provocator, având în vedere lipsa uriașă de muncitori calificați și piața muncii restrânsă din punct de vedere istoric”. Deși DB a reușit să realizeze aproximativ 28.000 de angajamente de recrutare anul trecut și să creeze aproximativ 5.000 de locuri de muncă nete, nevoia e mare în continuare. Prin urmare, DB a dezvoltat măsuri pentru a consolida recrutarea personalului și păstrarea angajaților.

Noua campanie de angajare de pe tv, online sau panouri publicitare a început luni, 9 ianuarie. Cu noul motto, „Ce este important pentru tine?”, DB se adresează direct potențialilor candidați. „O întrebare este întotdeauna începutul unui dialog și exact asta ne dorim, să ascultăm și să facem schimb de idei”, spune Kerstin Wagner, șeful de recrutare al DB.

Prin această abordare, DB se diferențiază de concurență și se concentrează în întregime pe piața muncii. Pe lângă măsurile pentru recrutarea cu succes, păstrarea angajaților devine tot mai importantă. „Facem tot posibilul pentru a continua să avem o forță de muncă satisfăcută și un nivel scăzut de fluctuație”. De exemplu, de câte ori e posibil, DB permite până la 30 de zile lucrătoare pe an pentru a lucra de la distanță în alte țări europene. Există, de asemenea, planuri de îmbunătățire a sistemelor și a programelor de reangajare pentru colegii de echipă care au luat o pauză. Discounturile de călătorie reprezintă unul dintre cele mai populare beneficii DB. În plus, procesele de recrutare vor fi scurtate și se vor investi mai mult în formare și în învățământul superior.

Cu peste 25.000 de noi angajați în acest an, aproximativ 5.500 sunt doar ucenici și studenți duali, DB înregistrează un nou record. „DB este încrezător în propria sa calificare. Ce nu are piața, trebuie să antrenăm”, a spus Seiler. În acest scop, facilitățile de formare ar urma să fie extinse și modernizate. Pe lângă personalul junior, DB antrenează până la 5.000 de persoane care schimbă cariera în fiecare an, în special conductori de tren, dispeceri și angajați de service.

Pentru a valorifica întregul potențial al pieței muncii, piețele internaționale trebuie, de asemenea, să fie utilizate mai eficient. DB are propria sa unitate de recrutare transfrontalieră din 2019. Engleza ca limbă de lucru este, de asemenea, în plină expansiune la DB, în special în domeniul IT. Pe termen lung, adică de la 10 la 20 de ani, ar trebui redus și necesarul de personal, potrivit lui Seiler. De aceea, lucrează din greu pentru a crește flexibilitatea și productivitatea și promovează standardizarea și digitalizarea. Ca urmare a schimbărilor demografice, aproape de două ori mai mulți oameni părăsesc piața muncii decât intră pe ea.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare