Din cele peste patru miliarde de colete livrate în Germania anul trecut, cele mai multe au fost transportate în camioane, iar aproape zero pe calea ferată. Swiss Post și Deutsche Bahn vor să schimbe însă acest lucru.

Cumpărăturile online fac parte din viața de zi cu zi pentru mulți consumatori din Germania, iar pandemia de coronavirus a accelerat trendul. Astfel, anul trecut, pentru prima dată, a fost depăşită borna a patru miliarde de colete, cu aproape 11% mai mult decât în anul precedent, după cum arată cel mai recent sondaj realizat de Asociația Federală de Logistică Pentru Colete și Mărfuri Express (Biek).

Dacă circa 64,4 milioane de tone de mărfuri au fost transportate rutier anul trecut, potrivit statisticilor Autorității Federale pentru Transporturi Auto, înseamnă că aproximativ 2% din traficul de marfă al camioanelor este reprezentat de poștă și colete.

Prin comparație, potrivit Oficiului Federal de Statistică, în aceeași perioadă au existat zero tone transportate pe calea ferată, chiar dacă Deutsche Post afirmă că 2% din coletele DHL au fost transportate până acum în trenuri de marfă pentru o mare parte a traseului lor.

Pe termen mediu, această cifră va crește la 6% la Swiss Post și la 20% pe termen lung. „Facem acest lucru pentru a proteja clima, chiar dacă este un pic mai dificil și consumator de timp să ne coordonăm“, a declarat Tobias Meyer, CEO al Swiss Post.

Concurenții DHL sunt încă precauți, pentru că, în urmă cu aproximativ zece ani, DPD a încercat transportul de colete pe calea ferată, iar într-un proiect pilot au existat trenuri pe ruta Bremen – Nürnberg. Proiectul a fost întrerupt.

Cu toate acestea, filiala feroviară DB Cargo dorește să își extindă mai puternic rețeaua de transport feroviar pentru colete. Însă va dura probabil până când o parte semnificativă a volumului de colete va fi transferată de la rutier la feroviar. Furnizorilor de servicii de coletărie le este dificul accesul pe calea ferată, după cum declară Alianța Pro-Rail: „Și-au înființat centrele logistice pe terenuri goale, fără o conexiune feroviară sau un terminal de transbordare pentru transportul combinat, astfel încât depozitele să fie adesea accesibile doar cu camionul.“ Prin urmare, guvernul federal este chemat să își asume mai multă responsabilitate pentru planificarea regională. „În termeni concreți, acest lucru înseamnă că noile locații logistice ar trebui planificate și aprobate numai cu o conexiune feroviară și cu posibilitatea transbordării pe calea ferată.“

În schimb, rămâne o provocare pentru companiile feroviare să se ocupe de transportul de colete, care depinde de punctualitate și viteză. Cu toate acestea, directorul general al Rețelei Căilor Ferate Europene (NEE), Peter Westenberger, vede o „piață importantă“ a transportului feroviar poșta și coletele.  „Am stabilit două conexiuni în 2020 pentru prima dată; acum rulăm pe douăsprezece linii noapte de noapte, conform planului. Dacă clienții livrează un vagon de marfă până la o anumită oră, acesta este adus în dimineața următoare.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut