Deoarece tot mai mulți oameni comandă online, traficul de livrări în centrele orașelor a crescut și el semnificativ. Cu o navă alimentată cu energie solară specială, DHL testează acum transportul de colete pe Spree pentru a reduce traficul și a proteja mediul. Potrivit grupului, acesta este primul proiect pilot de logistică ecologică durabilă pe apă din Germania. Sunt însă şi câteva obstacole de depășit.

Grupul de logistică DHL livrează aproximativ 250.000 de colete în zilele obişnuite în Berlin. Pentru o mică parte, compania folosește acum o barcă solară specială pentru a testa măsura în care căile navigabile ale capitalei sunt potrivite pentru transportul coletelor. „În primul rând, acesta este un test”, a subliniat Sven Goerke, șeful filialei din Berlin pentru sectorul de colete, la prezentarea bărcii solare. „Astăzi avem 340 de colete la bord, echivalentul a aproximativ patru camionete care, altfel, ar aglomera străzile.”

Nava alimentată cu energie solară are 10,50 m lungime și 2,50 m lățime. Potrivit Deutsche Post, coletele pe care ar trebui să le transporte mai întâi ajung pe şosea la centrul Börnicke, la nord-vest de Berlin. De acolo, un camion fără emisii face livrările în portul din sudul Spandau, unde sunt încărcate pe navă. Apoi continuă pe Spree până la Westhafen, de unde livratorii cu biciclete electrice cargo vor duce coletele la destinatarii din imediata apropiere. Ruta va fi testată nouă luni, iar dacă va avea succes, este posibilă o extindere a flotei de nave și a rutei de transport, de la Westhafen în direcția Neukölln și Mariendorf în sudul Berlinului. „Ne putem imagina, de exemplu, amplasarea a 40 – 50 de stații de ambalare de-a lungul căii navigabile, de unde clientul ridică direct coletele, acolo unde distanțele sunt scurte”, a spus Görke. În prezent au loc discuții cu raioanele corespunzătoare.

Potrivit DHL, transportul de colete prin Spree ar avea sens economic doar cu o flotă mai mare de nave și cheiuri suplimentare. Obstacolele logistice îngreunează în prezent procesele. Nava este prea mică pentru zidul înalt al cheiului din portul de vest. Pentru descărcare, un stivuitor cu un dispozitiv cu frânghie trebuie să tragă cărucioarele de colete de pe navă. O mașină de livrare electrică îi sprijină pe traseu, astfel încât livratorii să nu fie nevoiți să-și conducă bicicletele electrice de marfă înapoi la port pentru a se reîncărca.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut