Companiile spaniole de transport se confruntă cu o problemă neobișnuită – după ce în țara lor a fost introdusă interdicția de descărcare/încărcare a mărfii de către șofer, transportatorii nu prea știu cum să planifice rutele internaționale.

În principiu, interdicția acoperea transportul în Spania. Totuși, așa cum susține asociația locală a transportatorilor frigorifici (ATFRIE), referindu-se la opiniile departamentul său juridic, reglementările au fost formulate într-o manieră foarte imprecisă. Prin urmare, este pe deplin posibil să se interpreteze că un angajat al unei companii de transport spaniole nu poate efectua încărcarea sau descărcarea nici în alte țări, ca parte a transportului internațional. Acest lucru, la rândul său, poate crea o problemă în contractele cu clienții străini care nu cunosc o astfel de interdicție și nu dispun de personalul adecvat pentru deservirea vehiculului.

Problema este cu atât mai gravă cu cât transportatorii sunt supuși unor sancțiuni foarte mari în temeiul acestor prevederi. Prima încălcare a interdicției va costa de la 4.000 la 6.000 de euro, iar fiecare penalizare ulterioară poate duce până la nivelul de 18.000 de euro. În plus, penalitatea poate fi impusă nu numai transportatorului, ci și companiei de transport maritim sau chiar expeditorului mărfurilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut