Ca parte a aplicării treptate a Pachetului Mobilitate 1, pe 2 februarie 2022 va intra în vigoare o prevedere importantă care va afecta transportatorii rutieri internaționali. De la acea dată, șoferii vor trebui să indice fiecare punct de trecere a frontierei pe tahograful lor digital.

Dispozitivele de ultimă generație fac acest lucru automat, dar dacă vehiculul e echipat cu o versiune anterioară, șoferul va trebui să noteze ora trecerii frontierei la un punct de oprire cât mai aproape de graniță. Dacă trecerea frontierei va avea loc în timp ce camionul se urcă într-un tren sau pe feribot, înregistrarea manuală va trebui să aibă loc în portul sau terminalul de sosire. Reamintim că această obligație este deja în vigoare din august 2020 pentru vehiculele echipate cu tahograf analogic.

Această măsură face parte dintre prevederile de combatere a cabotajului rutier ilegal și a exploatării șoferilor. Înregistrarea fiecărei treceri a frontierei le permite de fapt organelor de control să verifice respectarea numărului maxim de operațiuni de cabotaj permise, dar și să verifice dacă vehiculul a respectat termenele periodice de revenire în țara în care își are sediul compania, prevedere care va intra și ea în vigoare până la sfârșitul lui 2022.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut