De anul viitor, toate mașinile noi ar trebui să fie echipate cu sistemul de recunoaștere a limitelor de viteză (ISA). Regulamentul UE corespunzător a fost adoptat pe 12 noiembrie după mai bine de un an de negocieri, potrivit unui mesaj publicat de serviciul de presă al Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD).

O mașină echipată cu Intelligent Speed Adaptation (ISA) va citi independent valoarea vitezei pe semnele rutiere și, în consecință, o va reduce sau crește. În plus, sistemul ar trebui să avertizeze șoferul cu privire la limita de viteză afișând o pictogramă corespunzătoare pe tabloul de bord și emitând un avertisment când limita este depășită. Potrivit estimărilor preliminare, ISA poate reduce numărul accidentelor rutiere cu până la 20%.

ISA va fi instalat nu numai pe autoturisme, ci și pe autobuze și camioane. Dispozitivul este alcătuit dintr-o cameră, a cărei imagine este citită folosind algoritmi care detectează semnele de limită de viteză și hărți precise cu o înregistrare a limitelor de viteză. Pe baza acestor două surse de informații, ISA citește limita de viteză cu o precizie de cel puțin 90%.

Un astfel de sistem nu va fi singura noutate în echiparea vehiculelor. Din 2022, UE va cere ca toate vehiculele noi să fie echipate şi cu asistență la frânarea de urgență. Din 2024, fiecare astfel de vehicul vândut în UE trebuie să fie echipat cu aceste două sisteme.

CE raportează, de asemenea, despre lansarea probabilă a sistemelor de securitate. CE intenționează să evalueze sistemele electronice de asistență a șoferului la doi ani de la adoptarea lor pe scară largă. Datele obținute vor arăta cât de des șoferii au dezactivat limitatoarele de viteză și care sistem este cel mai eficient.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut