Pentru a stimula trecerea traficului de mărfuri grele la vehicule cu emisii scăzute de CO2, guvernul danez intenționează să părăsească sistemul Eurovigneta și să introducă taxa electronică bazată pe distanța parcursă.

De la 1 ianuarie 2025, tarifele bazate pe distanță pentru vehiculele de marfă se vor aplica pentru cea mai mare parte a rețelei de drumuri de stat și unele tronsoane ale rețelei de drumuri municipale (aproximativ 10.900 km în total). Rata totală va depinde de categoria de greutate a vehiculului și va varia în funcție de emisiile sale de CO2. Tarifele vor fi mai mari în zonele cu emisii reduse (LEZ).

Până la 1 ianuarie 2027, numai vehiculele de peste 12 t vor fi supuse taxei pe kilometraj. După această dată, toate vehiculele de marfă de peste 3,5 t vor fi supuse unei taxe în funcție de distanța parcursă. De asemenea, guvernul danez intenționează ca de la 1 ianuarie 2028 să se aplice taxe de kilometraj pe întreaga rețea de drumuri naționale din țară (aproximativ 75.000 km). Până la această dată, taxa se va aplica doar pe cea mai mare parte a rețelei de drumuri de stat și municipale.

Mai multe informații sunt disponibile AICI.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut