Blocajele din comerțul maritim cu China se accentuează. Din cauza porturilor și terminalelor închise, precum și a timpilor lungi de așteptare, volumul de mărfuri din Marea Roșie – cea mai importantă rută comercială maritimă dintre China și Europa – este în prezent cu 20% mai mic decât în condiții normale, potrivit indicatorului realizat de Institutul Kiel pentru Economia Mondială (IfW).

IfW presupune că exporturile Chinei vor scădea în august cu șase procente față de luna precedentă (nominal, ajustat sezonier), din cauza blocajele recente din sectorul containerelor. De cealaltă parte, valoarea indicatorului pentru importuri este de +2,2%.

„Comerțul maritim nu se odihnește. În ultimele săptămâni, au existat semne de relaxare, dar închiderea terminalului din Ningbo exacerbează acum din nou blocajele din traficul de containere. Comerțul cu China trebuie să revină rapid la procesele normale, altfel criza amenință să se facă simțită în preajma sărbătorilor de Crăciun, cu o lipsă de produse și prețuri mai mari“, a avertizat Vincent Stamer, director al Kiel Trade Indicator.

Pentru Germania, indicatorul comercial Kiel semnalează o creștere a exporturilor de 1,6%, în timp ce importurile sunt susceptibile de a stagna cu o valoare a indicatorului de +0,1% (nominal, ajustat sezonier). Pentru UE, se așteaptă un zero negru atât pentru importuri (+0,6%), cât și pentru exporturi (+0,9%). „Importurile Germaniei și Europei de Nord vor fi în continuare scutite de noile ambuteiaje din transportul de containere în această lună, dar mișcările laterale destul de restrânse ale valorilor indicatorilor ridică temeri cu privire la un grad ridicat de incertitudine pentru viitor“, a declarat Vincent Stamer.

Comerțul mondial total în august este de așteptat să fie la nivelul lunii precedente (+0,4%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut