Hino Motors a fost exclusă din Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) de Toyota, compania care deține un pachet majoritar de acțiuni în producătorul de camioane. Mișcarea vine la doar un an după ce Hino s-a alăturat consorțiului de vehicule comerciale al cărui scop este să accelereze tranziția la vehiculele electrice cu baterie, pe hidrogen și cu celule de combustie.
Akio Toyoda, președintele Toyota Motor Corporation, a fost cel care a sugerat producătorului de camioane să părăsească acest consorțiu în urma dezvăluirii că a falsificat datele privind emisiile. „Suntem dezamăgiți de conduita greșită a companiei în legătură cu testarea de certificare a motoarelor, care a subminat foarte mult încrederea clienților noștri și a tuturor celorlalte părți interesate”, a spus Toyoda într-un comunicat.
Un sondaj intern, al cărui rezultat a fost făcut public la începutul lunii august, a relevat că Hino a falsificat datele privind emisiile pentru unele motoare încă din 2003. La acea vreme, producătorul de camioane a inițiat o rechemare a peste 60.000 de vehicule ale căror motoare poluau mai mult decât permiteau reglementările.
Cu toate acestea, chiar săptămâna aceasta, Hino a fost forțat să oprească transporturile de vehicule noi care includeau motorul său diesel de 4,0 litri pentru încălcarea necorespunzătoare. Asta înseamnă că producătorul va trebui să întrerupă livrările a aproximativ 60% din vehiculele sale.
În acest caz, compania a susţinut că pur și simplu nu a înțeles reglementările privind emisiile și că nu a falsificat datele în mod intenționat.
„Credem că participarea lui Hino va cauza neplăceri părților interesate și am decis că este oportun să-l excludem din CJPT. Vom continua să lucrăm cu partenerii noștri la proiect pentru a rezolva problemele cu care se confruntă industria transporturilor și pentru a contribui la realizarea unei societăți neutre din punct de vedere al carbonului”, a mai spus Akio Toyoda.