Oamenii de știință de la Universitatea Yale au analizat pierderile a aproximativ 1.000 de companii occidentale care și-au oprit sau suspendat activitățile din Rusia. Pierderile totale ale companiilor au depășit 59 de miliarde de dolari. Compania britanică de petrol și gaze BP a pierdut cel mai mult, respectiv 25,5 miliarde de dolari, potrivit The Wall Street Journal.

Printre companiile mari, de exemplu, pierderile McDonald’s cauzate de ieșirea de pe piața rusă au ajuns la 1,4 miliarde de dolari, Exxon Mobil are un minus de 3,4 miliarde de dolari, Budweiser Anheuser-Busch InBev a pierdut 1,1 miliarde de dolari, AerCap Holdings – 2,7 miliarde de dolari etc.

Potrivit cercetătorilor, aceasta este doar o evaluare preliminară a pierderilor companiilor occidentale după părăsirea Rusiei, iar criza va continua.

Universitatea Yale a identificat companiile străine care și-au oprit investițiile în Rusia sau și-au continuat activitățile în țară după sancțiuni şi le-a grupat în cinci categorii, după cum urmează:

– care rămân în Rusia și își continuă activitățile ca până acum: 243 de companii

– care au oprit investițiile, dar și-au continuat activitățile: 159 de companii

– care au oprit unele operațiuni, iar altele le-au continuat: 161 de companii

– care au ieşit, dar e probabil să se întoarcă: 468 de companii

– care au părăsit piața rusă complet și și-au oprit toate operațiunile: 332 de companii.

Potrivit cercetării, 563 de companii străine mențin grade diferite de cooperare cu Rusia. În timp ce UEFA și McDonald’s sunt afișate în categoria „cu posibilitatea de a se întoarce în țară”, Nike, Adidas și Puma sunt în categoria companiilor care și-au oprit investițiile, dar își continuă activitățile în Rusia. În această categorie se află și Danone și Nestle, notează Turkrus.

Universitatea Yale a inclus și Inditex în a doua categorie. Se afirmă că firma a închis Zara și alte magazine, dar probabil că va reveni pe piața rusească.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare