UNTRR informează că, începând cu 1 mai 2022, transportul rutier internațional în tranzit derulat de operatorii de transport din cele două țări pe teritoriul României și Turciei se liberalizează.

Tot de la 1 mai 2022, se elimină practica actuală – introdusă unilateral de partea turcă – de stabilire a caracterului transportului prin controlul facturii mărfii. Astfel, caracterul unui transport rutier internațional de marfă se stabilește pe baza documentului care menționează statul în care se găsește punctul de încărcare al mărfii transportate și respectiv statul în care se găsește punctul de descărcare (CMR sau document vamal, nu factură). Dacă punctul de încărcare/descărcare este România, respectiv Turcia, dar factura mărfii este dintr-o altă țară decât România sau Turcia, de la 1 mai 2022, nu va mai fi nevoie de autorizație „terță țară“.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut